2013'ün En BeğendiğimFilmleri


Yeni bir yıla girmemizle beraber arkada kalan senenin en iyileri en güzelleri en bişebişeleri belirlenmeye başladı, fark etmişsinizdir. Bakıyorum elin sitesine, genelde hep en iyi 10 seçilmiş.. Ben o 11.'yi merak ediyorum her seferinde. Listelere bakınca bir sürü de izlemediğim film olduğunu falan gördüm. O kadar da film izliyorum ha, nasıl yetişcez belli değil..

Şimdi ben de tutup size ilk 10 vereyim diycem olmayacak. On tane film say desen sayamam ki, aklıma gelmez öyle sorunca. Ama bir sitede denk geldiğim, sağda solda isim yapmış sinema yazarlarından aldıkları listeleri koymuşlar, o yirmi yazarın listesinde en sık geçen film isimlerinden şöyle:

Yozgat Blues (2013)
Dupa Dealuri (2012)

Mühendislik yapıp ortalama alınca en beğenilenler olarak bunlar çıkıyor karşımıza.. Tabii idealist davranıp, komple Türk filmi söyleyen de olmuş, Avrupa sineması pompalayan da olmuş ama dediğim gibi geneli bunları beğenmiş. Kesin onlar da bu listeleri verirken akıllarına ilk gelenleri söylediler/yazdılar, düşünseler kesin daha güzel buldukları filmler çıkar. Bu genelleştirilmiş listede, izlemediğim ve ilk ikide yer alan o iki filmi indirdim hemen, en yakında izlemek üzere aldım sıraya.


Sene içinde gösterilen filmlerden -izlediklerimden- hemen ben de bi ilk 5 oluşturayım size:

Rush (2013) evet ilk sırada bu olsun...
The Great Gatsby (2013) aslında bu da ilk olabilir emin değilim, çok güzel çünkü...
Iron Man 3 (2013), zaten..
The Bling Ring (2013) bunu çok kimse beğenmedi ama bence tatlı film ya...
Sen Aydınlatırsın Geceyi (2013) bu kafaya girenlerin çok beğendiği, giremeyenin hiç giremediği film...
Kelebeğin Rüyası (2013), bence Türk Sineması güzel bi yere gidiyor dedirten film...

İlk beş dedim altı oldu mesela, yedinciyi merak etmediniz mi şimdi?.. O da La vie d'Adele (2013)...

Senenin en çok kazandıran filmleri de Iron Man 3 (2013), Despicable Me 2 (2013), The Hunger Games: Catching Fire (2013) ve Man of Steel (2013) olmuş.

3 Ocak 2014


Bu sene sonu listesi işine şöyle bir standart getiriyorum, imdb.com'da 8 ve üzeri puan verdiğim filmler içerisinden ilk 10 yapmak... Nasıl fikir?! Sonuçlar şöyle: