Özgü Namal ve Filmleri


Çok tatlı hatun bu bir. İkincisi, yeteneğiyle piyasanın aranan bir isimlerinde. Ayrıca da konuşurken sesi kısılınca ağzını burnunu kemir..

78 Üsküdar doğumlu. -Oha demi? Kurtlar Vadisi'nde oynarken 25 falandı işte, normal. Öldürmeyen Allah öldürmüyor, yetmiyor güzelleştiriyor demek ki; ateistler?- Liseyi falan bitirdikten sonra oyuncu olmayı kafasına koyup, Kadıköy Halk Eğitim'de, sonra Müjdat Gezen'de oyunculuk eğitimi almış. Zaten Müjdat Gezen'de eğitim almayan oyuncuya ben oyuncu demem. :) Bu eğitimler yetmemiş "İlle okullu olcam" demiş ve İ.Ü. Konservatuar Tiyatro Bölümü'nü okuyup bitirmiş.

97'de profesyonel anlamda ilk oyunculuğuna çocuk tiyatrosuyla başlamış ve sonraki senelerde televizyona -ufak rollerde dizilere- girişmiş. Birkaç diziden sonra yükselmesi çok uzun sürmüyor tabii, 2001'de Yeditepe İstanbul dizisindeki güzel kadro içinde yer buluyor ve Duru rolüyle tanınmaya başlıyor baya.

2002'ye kadar dizilerde falan takılan güzel kızımız; Sır Çocukları (2002) filmiyle büyük beğeni toplayıp Sadri Alışık Ödülleri ve Ankara Uluslararası Film Festivali'nde 'Umut Veren Kadın Oyuncu' ödüllerini kazanıyor. Sonra bir efsane başlıyor.. Kurtlar Vadisi'nin avukat Elif Eylül'ü, Polat'ın sevdiceği rolüyle iki sezon boyunca bütün ülkenin yengesi oluyor. 2002'de ki ödülleri, 2003'te ki efsane rolü başka kapılar da açıyor. Sır Çocukları (2002)'yla başlayan sinema filmleri şu şekil devam ediyor..

Büyü (2004), televizyonda falan denk gelince değiştirdiğim bir korku filmi. Ben Türk korku filmlerinden tırsıyorum biraz onun için hiç izlemem. Ya da dur lan gaza geldim, bulup izliycem. Orhan Oğuz yönetimindeki filmin başrolünde İpek Tuzcuoğlu yer alıyor ve filmin galasında yangın çıkıyor. Ondan sonra erol niye korku filmi izlemiyo.


Anlat İstanbul (2004), çok yönetmenli bir filmdir. İstanbul'da masallar teması belirlenmiş ve farklı hikayeler farklı yönetmenlerin kamerasından izlenirken çok ayrı bir tat veriyor. Çocuk masalları, evrilip, günlük yaşamımızda karşımıza çıkan hikayelere dönüşüyor. Özgü Namal, Ümit Ünal yönetiminde 'Fareli Köyün Kavalcısı' bölümünde Altan Erkekli ve Mehmet Günsür ile beraber oynuyor.

Organize İşler (2005), bir Yılmaz Erdoğan işi olup, Türk sinemasının en başarılı güldürü filmlerindendir. Namal'ın performansı da görülmeye değerdir. 'değer'miş! Tabii ki değer..

Beynelmilel (2006), dönem komedisi. Muharrem Gülmez ile 2011 seçimlerinde BDP'li milletvekili olan Sırrı Süreyya Önder'in beraber yönettiği filmdir. Hatta senaryo da Önder'e aittir. Filmin başrolünde Cezmi Baskın, Namal'ın oynadığı Gülendam'ın babasını oynamaktadır. 12 eylül 1980 sonrasında geçen, müzisyen takımının sıkıntıları trajikomik bir dille anlatılır. Bilemiyorum, film Sırrı Süreyya'dan ötürü de itici gelmiş olabilir ama beğenmedim yani. Ama bu film Özgü Namal'a, Uluslararası İstanbul Film Festivali'nde 'en iyi kadın oyuncu' ödülünü kazandırmış.


Mutluluk (2007), Zülfü Livaneli'nin romanından, Yine Sırrı Süreyya'nın da aralarında bulunduğu bir yazar ekibi tarafından uyarlanmıştır. Yönetmenliğini Abdullah Oğuz'un yaptığı film, Özgü Namal'a çeşitli festivallerde 3 tane 'en iyi kadın oyuncu' ödülü kazandırmıştır.

O... Çocukları (2008) ile bir Sırrı Süreyya senaryosunda daha yer alan Namal, bence bu filmde çok başarılı bir iş çıkaramamıştır. Ama bu sefer de güzelliğini kullanıp yine izletmiştir filmi. Film piyasaya ilk çıkacağı zaman internette direk Orospu Çocukları olarak dolanıyordu ancak televizyonda reklamı yapılırken, bırak reklamı magazinde galasında falan zorlanıldığını hatırlıyorum. Sonra vizyona üç noktalı haliyle girdi de herkes rahat rahat telafuz eder oldu. İtalyancı (Almancı oluyo ama bu kötü durdu) bir Türk kızını oynuyor, konuşması hafif kırık. Ama yeterince İtalyanca bilmediğinden kötü olmuş kanaatimce. Gerçi İtalyancası gayet iyi olan Mehmet Günsür'le dil dile deymişlikleri de var ya neyse. bkz. Anlat İstanbul (2004)

Polis (2007), Onur Ünlü'nün yazıp yönettiği, başrolde Haluk Bilginer'in yer aldığı film. Psikopat bir polisin belalı bir ailenin oğlunu öldürmesiyle başlıyor. Polis Musa Rami, tez araştırmasındaki bir öğrenci olan Funda'ya danışmanlık yapıyor, hem de seve seve. Çok güzel değil ama güzel film. Özgü Namal da Funda bu arada.


Güneşin Oğlu (2008), Onur Ünlü'nün hem yazıp hem yönettiği üçüncü işi ve Haluk Bilginer Özgü Namal çiftiyle çalıştığı ikinci filmi. Ama bu sefer başrol Köksal Engür. Onur Ünlü bu filminde güneş tutulması efsanesini ele alıyor. Güneş tutulması olduğu zaman dünyada farklı bir enerji dolaşıyr ve o sırada biri ölürse ruhu girmek için başka beden buluyor. Ve o dakikadan sonra da kim kimi öldürse ruh değişiyolar.. Özgü Namal yine çok tatlı. Ayrıca bu film, yeni dönem jönümüz Ahmet Kural'ın sinemayla imtihanı.. E, sınavı geçmiş gözüküyo..

İncir Çekirdeği (2009), bir çok projede sanat yönetmenliği yapmış Selda Çiçek tarafından yazılıp yönetilmiş bir film. Bu filmde Özgü Namal hem hamile hem doğu şiveli.. Sinemaya küsmesine şaşmamalı :) Bu filmden sonra sinemaya ara veriyor ve yeniden televizyona, dizilere dönüyor. Ara veriyor dediğim de yani Türkiye'de bir dizide başrol oynuyorsanız başka bi şey yapmaya zaman kalmıyor zaten.. Mecburi aradır bence o..


Bu sezona kadar Hanımın Çiftliği'nde yer alıyordu. Şu sıralar da Merhamet'te oynuyor.
Merhamet, çok güzel kadınların oynadığı, yapımcı ve yönetmeni kadın olan, hikayesi bir kadına ait olan ilginç bir dizi. Birkaç bölümüne denk geldim izledim. İlk bölümü fena yakalamıştı beni mesela, açılış sahnesinde güzel bir plansekans vardı; cimili mimili.

Ve son olarak da tekrar sinemaya dönüş yaptığı Bu İşte Bir Yalnızlık Var (2013) filmi.. Film, Tuna Kiremitçi'nin aynı isimli romanından Burak Göral tarafından uyarlama, yönetmeni Ketche.. Çok iyi film değil ama tatlı tatlı, romantik sevenlere göre..

Evet, sinema ve dizi olayları böyle. Peki ya oyunculuğa ilk başladığı tiyatro konusunda neler yaptı, halen oynadığı bir tiyatro oyunu var mı? Yok. Şu an bir oyun yok ortada ama rol aldığı beş tane tiyatro oyunu yazıyor internette. O beş oyundan biri, 2001'de Tiyatro Fora bünyesinde oynadıkları Woody Allen'ın 'Tekrar Çal, Sam'i imiş. Keşke yetişebilseydim dediğim.


Bir de geçen sene Selen Uçer ile beraber hazırladıkları ve en son 19 nisan 2013''te oynadıkları 'Kuçu Kuçu' oyunu var. Oyunun şu an ki durumunu bilmiyorum, bir bilgi yok. Oynasa da izlesek..

Ha, aklıma gelmişken bir ara kendisi bir bankanın reklam serisinde yer almıştı hani. Hatırlıyor musunuz? Axess kızıydı evet, sarılı beyazlı giyinen, pizzacı kızken birden meşhur olup Axess kızı falan olmuştu. Baya hikayeli reklam serisiydi. Hatta figürasyon olduğum dönemlerden bir dönem kendisiyle bir araya gelmişliğimiz var. Kale arkasındaki foto muhabirdim ben, arkası dönük olan da o anda bana konsantre olmuş Özgü Namal. Hatıra olum bunlar hep :) Görüntü kötü biliyorum, o zamanlar HD yok..


Böyle işte, Özgü Namal işlerine dair bildiklerimi paylaştım. Özel hayatından çok işleriyle gündeme gelme klişesi galiba var bu kadında. Çünkü ben en son Oktay Kaynarca'da kalmışım mesela, ya ben magazin izlemiyorum ondan ya da hakikaten işleriyle gündemde. Bi de kıskanıyorum herhalde.

27.06.2013