Passion (2012)


Normalde pek tercih ettiğim tarzlardan biri değil, suç-gizem-cinayet neyse işte.. Ama gel gör ki, Rachel McAdams oynuyor diye izlenecekler listeme eklediğim filmin yönetmeni, Al Pacino'lu efsane Scarface (1983)'in de yönetmeni olan Brian De Palma.


Rachel, öyle bir kadın ki, -dönem filmleri hariç- hangi filmini izlediysem gerçek hayatta kesin böyle bu diyorum. Ve bunu, izlediğim her filminde dediğimi fark ettiğim an dedim ki "Çok büyük oyuncu bu." Her oynadığı karakter insanda 'kesin gerçek hayatta da böyle bu' dedirtir mi ya. Bence bir oyuncu için harika bir özellik, bence bu dediğimi duysa çok hoşuna giderdi, biri bana böyle bi şey söylese benim giderdi yani.
De Palma'ya gelince, her filmi efsane değil tabii ama her yeni filminde o potansiyel var sonuçta. Nitekim bu filmin çok bi numarası yok mesela. Filmdeki diğer hatun da en son Prometheus (2012)'daki efsane kürtaj sahnesindeki bilim kadını vardı ya hani, o, İsveçli Noomi Rapace.

Rapace ve Herfurth

Evet filmi izlemek için, iki tanıdık oyuncu ve bir efsane yönetmen yetmiş bana. Filmdeki diğer oyuncular da Alman Karoline Herfurth ve Paul Anderson. Film, Fransız Alain Corneau'nun Crime d'Amour (2010) filminin durduk yere yeniden uyarlaması. Hollywood işte. Olsun biz Rachel'ı izlemiş olduk.

Hikayeye hiç girmiycem, böyle polisiyemsi, gizemli filmleri seviyorsanız ya da benim gibi sadece oyuncu-yönetmen odaklı gidecekseniz izlenir anca. Onun dışında zaten çok ahım şahım bir hikaye de değil. Aklınızda bulunsun.


13.10.13