Kurtuluş Son Durak (2012)


Hikaye, İrfan Tözüm'ün Mum Kokulu Kadınlar (1996)'ından araklanmış, modern bir final uydurulmuş. Ya çok mu zor, "Şu filmden esinlendik", "Bize ilham verdi" falan demek. Arak olunca zerre kadar değeri yok şu an gözümde.


Dertli kadınlar var. Biri kocasından dayak yiyor, birini sevgilisi terk etmiş sonra en yakın arkadaşıyla aldattığını öğreniyor falan.. Bir apartman dolusu kadın böyle. Sonra bir anda Cohen filmine dönüyor, cinayetler sonraları falan.. Atıyolar kuyuya öldürdüklerini, çaktırmıyolar hiç.. Sonra patlak veriyor, durduk yerde büyük kadın direnişine dönüyor durum. Sosyal medyanın katkılarıyla..


Yönetmen, Yusuf Pirhasan; Senarist, Barış Pirhasan. Biri ne kadar senaristse öbürü de o kadar yönetmen işte..
Direnen kadınlar: Belçim Bilgin Erdoğan, Demet Akbağ, Asuman Dabak, Nihal Yalçın, Ayten Soykök, Damla Sönmez. Mete Horozoğlu ve Ahmet Mümtaz Taylan da hanımlara eşlik ediyolar.
Ne ara oyuncu oldu, neden izlemek zorundayız anlamadığım Yavuz Bingöl var bir de.. Yavuz Bingöl eskiden türkü söylerdi artık bıraktı herhalde onu da sadece oyunculuk yapıyo.. Yavuz Bingöl haricinde kadro çok başarılı, Belçim Bilgin'in oyunculuğunu seviyorum ben, Damla Sönmez zaten tatlılıktan ölecek.


Ha bir de, filmin ismi o kadar itici ki uzun süre oturup izlemek istemedim, denk gelmesini bekledim, baktım kardeşim izliyo, dedim denk geldi tamam, oturduk izledik. O beğendi baya, çalıntı olduğunu bilmediği için, ben de beğendim gerçi ama işte..

26.10.13