About Time (2013)


Zaman yolculuğu teması artık o kadar çok kullanıldı ki, baydı bayacak yani. Üstelik işiniz çok kaliteli değilse. En güzeli Back to the Future serisiyle Zemeckis tarafından çekildi denebilir. Ondan önce de kesin kullanılmıştır bundan sonra da kullanılacaktır ama dikkat etmekte fayda var, çok güzel bir hikaye yakalayamadıysanız zaman yolculuğu işine kalkışmayın. Zaman yolculuğu hikayelerini kaliteli yapan şey de detaylardır, bol bol detay.. Bu mesela orta karar bir film!.. Ama Dünya üzerindeki en güzel uyuma pozisyonu da şu aşağıdaki olsa gerek; başka yeri bilmem gerçi hiç gitmedim.. Film orta karar ama Rachel çok güzel..


Sırf Rachel için girdim evet, ama eğlenceli zaman geçirdim. Tamam çok kaliteli bir hikayeye, görsellere falan sahip değil ama tam kış filmi, al grande wayt çaklıt moka'nı eline, otur izle. İnsanlar romantik filme gidecek bir kız bulamaz, ben beş hatunla girdim sinemaya. (Birinin adı gerçekten Hatun olan beş hatun) Kızlar niyeyse çok bi beğenmediler filmi ama ben hiç pişman olmadım. Tamam çok şey film değildi ama işte kızlar sever diye düşünmüştüm niyeyse..

Filmin ilginç bir özelliği de kadrodaki kızlarının hepsinin güzel, erkeklerin hepsinin çirkin olması. Belki de kızların sevmeme sebebi bu :) Başrolde Tim rolüyle karşımıza Dublinli turunç Domhnall Gleeson çıkıyor. Kendisini Anna Karenina (2012) veya Harry Potter serisinde Ron'un en büyük abisi Bill Weasley karakteriyle tanıyabilirsiniz. Çıkaramadıysanız sktir edin. Tim'in babasını ise Chalet Girl (2011)'deki baba, Bill Nighy oynuyor.


Filmdeki güzeller de Rachel McAdams'la başlıyor, Lydia Wilson, Margot Robbie ve Vanessa Kirby diye devam ediyor. Yazan yöneten ise Yeni Zelandalı -yazar asıllı- Richard Curtis; daha çok romantik komedilere meyilli bir adam, bkz: Love Actually (2003).

Hikayesi de, bu seçilmiş ailenin erkekleri 21 yaşını doldurduğunda zamanda yolculuk yapabiliyorlar. Her babanın görevi, bu yaşa gelen oğlunu kenara çekip, aile sırrını aktarması. Yalnız bu zaman yolculuğu ileriye değil sadece geriye yapılabiliyor. Bi hata mı yaptın, söylememen gerek bi şey mi kaçtı ağzından? Hemen geri al, hayatını mükemmelleştir. Sonra işte oğlan kızla tanışır, işler ilerler. Oğlan bi durumu düzeltmek için biraz fazla geriye gidince sistemin azizliğine uğrar. On üzerinden beş verdim, güzel değil ama izlenir film hesabı.

06.10.13 yazı düzeltildi şubat 2018