To the Wonder (2012)


Bir Terrence Malick filmi. Yani sıkıcı, anlaşılmaz, çok kendine özgü bir tarz. O adam şimdi niye öyle yaptı? Bunlar niye hep susuyor? E, o neymiş şimdi? demekten kendimi filme veremiyorum. İki filmini izledim, ikisi de pişmanlık. İlki The Tree of Life (2011), ikincisi bu işte. Bu filmlerini de oyuncuları merak edip izledim ha, yine Malick'lik bi durum yok.


Ben Affleck, Olga Kurylenko, Javier Bardem ve Rachel McAdams oynuyo. Olga'nın oynadığı karakter Fransız, Ben'le sevgililer ve Amerika'dalar. Olga'nın karakteri az konuşuyo ama zaten genelde de iç sesi anlatıyo bize olayı. Olay da şu: "Güneş doğdu. Gördüm. Sıcakta yürüdük. Uyuduk." Görüntüde ise sevgililer takılıyo, geziyo, öpüşüyo, sarılıyo. Olga'nın karakterinin, önceki ilişkisinden bir kızı var, aile gibiler böyle. Sonra vizesi doluyo bunların, Fransa'ya dönüyolar.


Boşa çıkan Ben'in karakteri hemen Rachel'ın karakteriyle tanışıyo. Sevgili oluyolar durduk yerde. Sonra Olga geri geliyo, bu sefer yalnız; kızı bırakmış orda. Rachel ne ara kayboldu hiç belli değil. Javier Bardem dolaşıyor filmin içinde papaz kılığında. Papaz mı artık neyse o da, din adamı işte. Milleti izliyo falan, "Canın sıkılmıyo mu senin?" diyolar buna, "Yok" diyo. Olga'nın karakteri başka bi adamla sevişiyo. Tam n'oluyo hiç bilmiyoken film bitiyo zaten. Oh diyosun.

Tamam bu kadar da kötü değil tabii ama iyi değil yani. Ben sevmedim diye gömdüm iyice.


Yalnız hakkaten şu hatunlar oynamıyor olsa çekilecek film değil. Rachel yine az oynuyor da, Olga'nın çok hayranıysanız izlenebilir anca. Yoksa işkence olur söylemedi demeyin.

Bu arada 35'lik çıtır Rachel, beraber rol aldıkları Midnight in Paris (2011)'teki kıl kuyruk Michael Sheen ile o dönemden beri birlikteymiş ya lan. Ben yeni öğrendim. Yakışmışlar ama.


4.10.13