Sen Aydınlatırsın Geceyi (2013)


Bir Shakespeare sonesinin adı bu, filmde de geçiyor.

Karısından özür dilemek için şiir okuyan bir adam.. İzmir'in bağrından kopmuş güzellikte bir seyyar eski kitapçı.. 'Ölemiyom mına koyim' derdinde bir eski toprak.. Görünmez öğretmen, kan ağlayan doktor, yüzde elli opacity güvenlikçi, dev küçük esnaf..

Acayip fantastiş durumlar..


Olum, tam Onur Ünlü filmi lan, tam kara komedi, kara dram.. Kara absürt..

Her sahnesinde izleyicisini şaşırtmayı başaran, 'bu böyle olsa ya' filmi.. 'Bi şey deniycem' diyerek yazılmış bir senaryo, yaratılmış karakterler, çekilmiş film. Herkes bi şey denemiş.. Ha sinemaya faydan nedir, tartışılır.. Ama yapılması da gereken şeylerdendir..


Komediye çok farklı bir soluk getirdi Onur Ünlü tayfası. Tayfası çünkü, yine kendi oyuncularıyla yapmış filmi. Leyla ile Mecnun ve Şubat dizilerinde ve diğer kendi filmlerine oynayan oyuncular. Süper bi şey ya böyle ekibin olması..

Gökten taş yağarken kenarda duran arabanın hem serçe hem hurda olmasını beğenmedim, beleşe kaçılmış.. Onun dışında güzel idi detaylar.. Festivalde gösterildi gitmedim; bazı kültür merkezlerine geldi gidemedim; Semaver Kumpanya'da özel gösterimler oldu denk gelemedim; Torium'a gelmiş festival filmleri bir haftalığına, son gün haberim oldu, gittim. Vallaha da gittim sonunda. Artık vizyona ne zaman girecek bilmem, ben izledim rahatladım.


'Konusu ne?' diyenler için: Cemal, babasıyla yaşayan, annesini ve kardeşlerini yakın zamanda kaybetmiş bir adam. Bir kızla tanışıyor, evleniyorlar. Cemal, bir olayı yanlış anlayıp karısına dalıyor tekme-tokat. Çok pişman oluyor sonra, derken karısı hamile çıkmasın mı bir de..

Merkezde Cemal var ama pek çok hikaye işleniyor.
Ben filmi izlemeden önce okumuştum, karakterlerin hepsinin kendi halinde süper güçleri olduğunu..
Siz de bilin bence.


Oyuncular: Ali Atay, Demet Evgar, Ahmet Mümtaz Taylan, Serkan Keskin, Derya Alabora, Damla Sönmez, Ezgi Mola, Tansu Biçer ve Cengiz Bozkurt. Dahası da var da işte bunlar çok bildikler. Yazan yöneten Onur Ünlü. Helal Olsun.

13.12.13