Medcezir (2013-15)


Blogu sürekli takip eden bilir, diziden ziyade filmciyimdir; takip ettiğim üç beş yabancı dizi vardır, tek tük de yerli dizi. Düzenli izlediğim yerli dizilerden bi Leyla ile Mecnun vardı biten, bir de Eski Hikaye var bitmek üzere olan. Yerli dizilerin avantajı, altyazı takip etmek gerekmediği için yemek yerken, internette takılırken falan izlenebiliyor olması; Dezavantajı, uzun, çok uzun, aşırı uzun olmaları ve bu sebepten kalite kaybına uğramaları.


Arkadaşım Polat Bektaş'ın yönetmen olduğu bi sette tanıştığım oyuncu bi arkadaşın rol aldığı Medcezir, seçim aşamasında bi tık öne geçti haliyle diğer diziler arasında. İki üç bölüm indirdim, taktım, oynuyor televizyonda, ben de bi yandan ona bakıp bi yandan işlerimi hallediyorum. E, sardı da bi yandan, nereye bağlayacaklar diye, bi üç bölüm daha, beş bölüm daha derken baktım bölüm bitti stokta güncele dayandı. Hobaa, yine her hafta dizi bekle işin yoksa. Yalnız var ya -okuyan varsa bahsetmiştim Eski Hikaye'yi izlemenin ne kadar zor olduğundan- bu yine fena değil de yani, izleniyor.. Sadece zaman geçirmek için uzun uzun şarkılı klipli sahne koyuyolar.


İzledim, sonra da bahsettim işte arkadaşlara falan, meğer izleyicisi varmış baya çevremde. Piii dedim... Dizi bitince, sonda yapım logosu falan çıkıyo ya, Warner Bros. logosu da gördüm, bi n'oluyo dedim. Herkesin en başta bildiğini ben en son öğrendim: The O.C. uyarlamasıymış. Liseli dizisi The O.C., Rachel Bilson var diye hep heves ettiğim ama bi türlü denk getirip izleyemediğim dizi.

2003-07 arasında oynamış The O.C. işte.. 

Konusu: Kenar mahalle çocuğu Yaman'ın, bir dizi talihsizlik sonucu, zengin bir aileye yancı olması ve o ortamlarda yetişme durumları anlatılıyor. Av. Selim Serez ve epey zengin karısı Mim. Ender Serez, yardıma muhtaç Yaman'a evlerinin kapısını açıyor. Yaman'a okuması için destek olunuyor ama gerek o zengin çevre, gerek eski mahalle Yaman'a köstek olmaya ant içmiş, belki de yemin etmişlerdir. E tabii zengin kızı Mira'ya da aşık oluyor Yaman. O, olmazsa olmaz zaten. Sonra olaylar gelişiyor..



Kalıp bu, yan karakterler falan iyi, bazen eğlence bazen dram.

Başarılı senaryo. Senarist başı: Ece Yörenç..
Fena değil yönetim. Yönetmen: Ali Bilgin..
E, güzel iş. Yapım: Ay Yapım..


Oyuncular:
Çağatay Ulusoy: 90'lı, mankenden bozma oyuncu.. Emir'in Yolu hani.. Yakışıklı çocuk, Allah var..

Serenay Sarıkaya: 91'li, yine mankenden bozma oyuncu.. (Pardon, önce oyuncu sonra manken, sonra oyuncu artık) Güzellik ödülleri falan aldığı senenin akabinde diziler-filmler coşturmuştur. Murat Şeker'in Plajda (2008)'sında izledim ilk, çok konuşmayan, tatlış bi kızı oynuyodu, çok iyi oyuncu değil ama tatlı işte. Dedikleri anlaşılmıyo, sadece seksi seksi mırıldanıyo.. Bakıyo insan öyle..

Mine Tugay: Ender Serez'i oynuyor dizide, tabii ben onu Benden Baba Olmaz dizisinden beri takip ediyorum. Çok iyi oyuncu mu bilmiyorum ama beğeniyorum ben.

Barış Falay: Kaliteli bi oyuncu, basarım şukuyu ekmek ağızlıya..

Meriç Aral: Dizide bi Hale var, Mira'nın zengin sevgilisinin gizli sevgilisi.. Kötü kız yani, yuva yıkan model. Ben Meriç'in oyunculuğunu, ses tonunu beğeniyorum ama dizide makyaj konusunda sıkıntı olduğunu düşünüyorum. Zira, Mira'nın saçlarla da pek uğraşılmıyor.. Kostüme çok özen gösteriliyor ama saç-makyaj biraz boşlanmış gibi.. Siz bir de makyajsız izleyin Meriç'i, Ben Özgürüm (2013)..

Metin Akdülger, Şebnem Dönmez, Hazar Ergüçlü, Defne Kayalar, Taner Ölmez ve Can Gürzap da kadroda öne çıkan diğer isimler..


İlginç Not: Mira'nın bi ağlama sahnesi vardı, ağlarken burnu akıyodu ve Yaman'a sarılıp burnunu çocuğun omzuna siliyodu.. Bu sahne çok olay oldu sosyal medyada, denk gelirseniz şaşırmayın yani.. Bu sahneyle ilgili kişisel görüşüm ise çok olumludur; zira ortada güzel oyunculuk, şahane yönetim vardır. Kızın karizması çizilecek diye güzelim sahneyi kesselerdi, hem güzel sahne boşu boşuna çöp olacaktı hem de bu haliyle reklamın iyisi kötüsü olmaz mantığıyla vurgun yapıldı. Ben daha diziyi izlemeye başlamadan denk gelmiştim bu geyiğe; aklımda yer etmişti dizi.. Tamam hadi itiraf edeyim, isminden dolayı bi soğuktum diziye.. Medcezir ne mına koyim.. Hala da ismini beğenmediğim doğrudur..


Geçen arkadaşlar içerde izliyolardı diziyi -benden bulaştı onlara da-, dizi oynarken bizimkilerin diyaloğunu aktarıyorum:
-Oha lan! He, onu da Yaman yaptı!..
-N'olsa bu çocuktan biliyolar bunlar da.. Ne çok adi var bu dizide yaa..
-Biri komşunun köpeğini (Safari) skse Yaman'dan bilcekler hımmına..


Aradan aylar geçti ve dizi en çok izlenen olmaya başladı. Demin bi magazin programında denk geldim, Serenay ve Hazar, Elidor'un reklam yüzü olmuşlar. Bu arada reklam deyince Medcezir'in ilk tanıtımı geldi aklıma, biraz da bu tanıtım yüzünden izlememiştim diziyi.. O ayakkabı ne ya.. Fakir diye..

İki hafta önce denk geldim de şimdi aklıma geldi yazmak.. 27. bölümde Faruk'la Ender'in diyaloğu var, sahilde.. Tamam dizi bu, arada hata olur. Hatta bazı hatalar fark edilmez. Ki ben ilk izlediğimde fark etmedim, çok büyük olmayan bir ekranda izliyorum hep. Ama bi arkadaşa gittiğimde tekrarına denk geldim dizinin ve bu sahne.. Ve dev ekran.. Ve Full HD..


Adamın gözlüğünde kadının yansıması güzel yakalanmış, yakalamışken çekelim demişler ama galiba kurgucu gözlükte kadının göründüğünün farkında değilmiş.. Çünkü Ender'in amorsundayken repliği geliyor ama gözlükteki kadın konuşmuyor.. Lan.. Bi an noluyo dedim.. Gavurlar buna 'epik feyıl' diyo, biz 'mallık' olarak çevirebiliriz.. Bi daha da hata aramamaya karar verdim.

Ve dizinin yeni bebişi Özge Gürel, Şekip'in yeni kızı, Ender'in yeni kardeşi.. Sesi güzel seni.. Moda oldu ha bu ses de.. Nodülstar..


Dizi, 77. bölümde, Yaman ve Mira'nın evlilikleriyle, 2 sezonda final yaptı. Orijinalinde böyle bitmeyen dizi sevenlerini üzdü. Nerdeyse aceleye gelen finalin sorumlusu olarak, başrollerin özel hayattaki birlikteliklerinin bitmesi gösteriliyor. 13 Eylül 2013'te başlayan dizi 12 Haziran 2015'te bitti.

28.12.2013 güncellendi 16.06.20159658709 (tarihte ilk random gülüş)