Kilink BoxSet


Bebek Kafası isimli kitabın derlemesini/editörlüğünü üstlendim. Haliyle, Vedat Özdemiroğlu abimizin eski yazılarını karıştırıyorum, şöyle bi anısına denk geldim, bir sinemacıyla tanışmış, Yeşilçam tayfadan..
Bi hikayesini, <Kilink filmlerinden çok para kazandık biz bi ara. Birkaç film sonra Hilton'da kat tutmuşuz. Alkol falan.. O ara Kilink'i oynayan oyuncu, havalara girdi.. Bi gün geldi, "Oynamıyom lan" dedi. Biz tutuştuk abimle, nasıl olur falan diye.. Sonra viskiyi içtikçe dimağımız açıldı, "Oynamazsan oynama mına koyim, zaten yüzün gözükmüyo" dedik. Ondan sonra da kah abim kah ben Kilink olduk.> diye anlatmış..
Ben bu yazıyı okudum, dedim ki Kilink ne be?.. Baktım internetten, bir kahraman, Killing diye yabancıdan Türkiye'ye transfer olmuş bir film kahramanı.

Afişin tatlılığına ve kızın seksiliğine bakar mısın?!

Filmler hakkında çok bilgi olmamakla beraber, daha fazla olduğunu tahmin ettiğim serinin 3 filmini bulabildim ve izledim.
Kilink İstanbul'da (1967), Kilink: Soy ve Öldür (1967), Kilink Uçan Adam'a Karşı (1967)..
Aşırı kolpa, fazlaca gülme sebebi bir polisiye film serisi.. Bir bahaneyle kah polisle, kah mafyayla, kah da güzel kızlarla çarpışan bir iyi mi kötü mü belli olmayan karakter. Bu üç filmde yüzünü görmediğimiz Kilink'i Yıldırım Gencer oynamış. Suzan Avcı da ekibin gediklilerinden. Bir de filmde herkes farklı telafuz ediyor adamın adını; 'kılink' diyen de var, 'kilink' diyen de.. Afişlerde de bir anlaşmazlık var zaten..


Severek izledim, öbürlerini de bulsam izlerim. Yılmaz Atadeniz yönetiminde çekilen seride, kadınlar yere yatırılarak ve dudaklarla dudaklara baskı uygulanarak öpülür. Başka türlüsü mümkün değildir. Bir de Türk Polisi çok övülür. Linke tıklayarak videoya gidebilir ve film hakkında genel bir kanıya sahip olabilirsiniz.

08.12.13

Bu da yazının video hali: Film Şeysi / Kilink..