En Uzun Yüzyıl (2013)


Normalde yazmazdım da baktım internette çok aza yakın bilgi var. Yok gibi yani. Ben olmasam aşırı bilgisiz adamlar olarak kalacaksınız söyliyim.

Dizi deniyor bazı sitelerde ama değil. Bu da yeni bir Osmanlı dönemi filmi, Abdülhamit'in katlini konu alıyor. Ama bu kadar mı dandik bir şey olur. İyi ki dizi değil. Dizi değil çünkü, sonuçta herkes öldü ilk bölümden.. N'oldu, olmadı.

TRT'nin youtube kanalında paylaşılmış bir video, bi buçuk saat ama ne olduğu belli değil, dizi mi, film mi, belgesel mi? Zaten TRT'nin ne internet sayfasında ne de diğer portallardaki resmi hesaplarında bir bilgi bulmak mümkün değil. Video görselinde Tuğçe Kumral'ı görmesem umrumda olmaz ama onu görünce merak ettim izledim.


Tarihe ilk modern darbe olarak geçmiş bir olay konu alınmış ve aşırı dandik işlenmiş.

Kostüm, tiyatro için çok uygun ama film için fazla gerçekçi. Bu benim tabii ki şahsi görüşüm.. Ama gösterişli bir asker üniforması, oyuncuya biraz büyük geldiyse ona göre daraltılır, olduğu gibi değil, olması gerektiği gibi gösterilir. (Sizce Aşil, Brad Pitt kadar yakışıklı mıydı?)
Sanat yönetmeni: Ayşegül Çiftçi Karaçay..

Sonra senaryo.. Bir tarihçiyle görüşülmüş, notlar alınmış ve ne anlattıysa aynen yazılıp çekilmiş. La manyak mısınız, hiç mi senaryo görmediniz, hadi geçtim hiç mi film izlemediniz? Bu kadar olağan dışı diyaloglar.. Bildiğin Flash TV diyalogları..
Senaryo: Uğur Uzunok


Ferit Aktuğ, Burak Tamdoğan, Tuğçe Kumral, Muhammed Cangören, Adnan Biricik, Ortans Kıvanç, Mert Karabulut, Toygun Ateş, Kaan Ürkmez ve Demir Karahan oynuyor. İsimler jenerikteki sırayla.. Oyunculuklar cidden kötü.. Ama bence yönetimden kaynaklı..
Yönetmen: Yasin Uslu

Konuyu bilen bilir.. Çerkes Hasan, ablası padişah Abdülhamit ile evli bir yağız delikanlı, aynı zamanda padişah yaveri. Saray'ın askeri tebası gaza gelip, milleti dolduruşa getirip, yapıyorlar darbeyi, padişahı da sultanı da katlediyorlar. Tabii sultan katli dolaylı. Kendi kukla padişahlarını getiriyorlar başa.. Sonra Hasan bu darbecibaşını öldürüyo ve asılıyo falan.. Güzel hikaye hakikaten ama çok kötü film olmuş aga..

Ayrıca bu bir tv filmidir yani, yanlış bilgileri de yok edelim.

08.12.13