Holy Motors (2012)


Leos Carax'ın yazıp yönettiği filmde çoğu zaman olduğu gibi Denis Lavant oynuyor. Bunlar o tiplerden evet, aktör-yönetmen uyumu hat safhada olunca kopamıyorlar işte. Fransız aktör Denis Lavant'a, Fransız aktris Edith Scob, Amerikan aktris Eva Mendes, Avustralyan şarkıcı-aktris Kylie Minogue eşlik ediyor.


Film bittikten sonra dedim ki: Ne dil konuşuyolardı lan? Hatırlamıyorum, yeminlen hatırlamıyorum. Fransızca mıydı, İngilizce miydi? Bi ara Kylie bi sahneyi müzikal oynadı, İngilizce, onu bildim bak. Büyüsünü bozmamak için de bakmıycam tekrardan. Zaten filmi izlerken de "La n'oli?!" diye diye izledim. Kafa yapan bir film. Bence kaçırmayın, kesin sıkılan olacaktır, o tarz bi film ama baya güzel lan.


Filmin konusu hakkında bi şey diyemem çünkü bence konusu yok. Adamımız gayet şık bir şekilde limuzinine biniyor, şoförüyle o günkü programını konuşuyor sonra kılıktan kılığa girip hikayeden hikayeye koşuyor.. Şehrin her türlü ihtiyacını karşılayan bir şirket bu galiba. İnsanlar artık teknolojiden de sıkılmış ve kendi hikayelerine misafir alıyorlar.. Ya da bilmiyorum tam n'oluyorsa..


Filmde öyle çok bahsedilecek bi şey yok açıkçası, deneysel gibi takılmış yönetmen.. Ama hani oyunculuğuyla şov yapan bir Denis Lavant var ortada..

05.01.14