Donnie Darko (2001)


Birkaç yıldır izlenecekler listemde duruyor, çok meşhur film olduğu için, bir nevi genel kültür mevzusu addedip izlemek için sıraya aldım ama korku filmi olduğu için sürekli sıranın sonuna iteleyip durdum. Çünkü sevmiyorum korku filmlerini, olur olmaz yerlerde titreşen florasanlar, durduk yerde arkalardan geçen gölgeler falan hiç mi hiç hoşuma gitmeyen şeyler. Ha hakkıyla yapan yok mu bu işi klişeye düşmeden, var, ama çok nadir.. Dün izledim artık Donnie Darko (2001)'yu, tamam yeter itelediğim diyerek, tam da o bahsettiğim nadir korku filmlerinden çıktı, korku filmi bile denemez hatta gerilim yeterli; bilim-kurgu/gerilim son kararım.. Kimse de korku filmi demiyor mu yoksa buna, ben mi öyle sandım yıllarca..


Uyurgezer bir genç olan Donnie, akıllı çocuktur, okulda dersleri falan iyidir ama acayip bir tiptir, psikiyatra gider, ilaçlar falan kullanır. Hayali bir arkadaşı vardır, Frank isminde, tavşan kostümüyle beliren, "hayat şöyle kötü, hayat böyle berbat, dünyanın sonu gelecek" falan diye konuşur Donnie'ye. Donnie onun hayali bir tip olduğunu bilir, anlattığı şeylerin bu dünyada bir karşılığı olmadığını da düşünür ama onu dinlemekten de kendini alamaz. Frank ona görevler verir, Donnie de yapar o işleri, anarşist eylemlerdir onlar: yok okulun su tesisatını patlat, yok meydandaki heykeli parçala gibi..


Frank'le konuşmaları Donnie'ye zaman yolculuğu fikrini verir, "mümkün mü, nasıl olur da olur, zaman yolculuğu ne anlama gelir?"

Öyle yani, Frank'in sorgulamaları ve başına gelenlerle keyifli bir karanlık maceraya sürükleniliyor. Hiçbir şey olmasa bile bir şeyler oluyor..

Başrolde Jake Gyllenhaal, ablası rolünde de ablası Maggie Gyllenhaal oynuyor. Richard Kelly'nin yazıp yönettiği filmde rol alan diğer isimler Jena Malone, Mary McDonnell, Daveigh Chase ve Patrick Swayze ve Drew Barrymore.. Richard Kelly, daha önce izlediğim ve beğendiğim Domino (2005)'nun da senaristiymiş. Donnie Darko (2001) tutunca, devamı niteliğinde S. Darko (2009) diye bir film yapılmış, filmi izlemememin birkaç sebebinden biri imdb.com'da Bottom Rated Movies #90 unvanına sahip olması.

Darko ailesinin minik kızı rolünü oynayan Daveigh'ın kariyeri tam bir korku tüneli, ufacık yaşta bi girişmiş kız bu türe artık olan olmuş.. S. Darko (2009)'da da baş rolü oynuyor bu kızımız.


Yani Donnie Darko (2001)'yu ben beğendim, kafa açıyor, rüyalara falan girip altınıza işetmekten uzak duran bir iş.. Tavsiye ederim, 8/10.. Aa bir de Seth Rogen var filmde, liseden kötü çocuk tayfada!..

24 Nisan 2020