Back with the Ex (2018)


Sevgisi olanlar bir ayrı dursun, eski sevgililerini unutamayanlar toplaşın!..

Kanguru adası, opera binası Avustralya'da bir televizyon kanalı olan Seven Network'ün hazırladığı 7 bölümlük bir format Back with the Ex, 2018'de yayınlanmış. Netflix de cevheri fark edip almış hemen içeriğe, iyi de yapmış sağ olsun, yoksa nasıl izleyecektim. Neden iyi ki çünkü aşşırı beğendim.. Deli gibi merakla izledim.


4 çift, ne çifti tek!.. 4 tek, unutamadıkları eski sevgilileri için bir şeyler yapmaya - her şey yolunda giderse de tekrar birlikte olmaya çok heveslidir. Çiftlerden biri vücut geliştirmeye meraklı, dış görünüşe çok önem veren zibidinin teki; eski sevgisiyle 6 yıl beraberlermiş, ayrılmışlar, 3 sene geçmiş, şimdi bu program aracılığıyla tekrar görüşecekler ve bakalım ne olacak. Çiftlerden diğeri uzun sarı saçlı, eski çılgın bir delikanlı; çok güzel sevgilisini kankileriyle Avrupa'ya taşınma uğruna terk etmiş, yıllar geçmiş, pişman tabii, tekrar eski mutlu günlere dönebilmek istiyor.

Çiftlerden üçüncüsü tatlı bir kız, zamanında şeker çocuk sevgilisini, liseden beri beraber oldukları büyük aşkını, en iyi dostunu aldatmış; bitmiş bir ilişkinin külleri işte orada, tekrar alev alır mı ki!?. Çiftlerden sonuncusu ise ekibin en yaşlıları, gençlik aşkı çiftimiz zamanında ayrılıp başkalarıyla evlenip, boy boy çocuk yapmışlar ama şimdi ikisi de dul; tekrar bir araya gelip 80'ler ruhunu devam ettirmek onların da hakkı olmalı!..


Uzun zaman sonra ilk kez bir araya gelip niyetlerini anlatmaktan, sakin bir akşam yemeğine kadar; sevgililiğe tekrar ısınabilecekleri bir hafta beraber yaşama terapisinden, birkaç günlük çılgın bir tatile kadar pek çok şey deneyimleyecekler ve sonunda da karar günü gelecek.. Tekrar devam mı, hayır olamaz asla mı?

Jeremy ve Meg çifti benim favorimdi, kendime en yakın bulduğum çiftti belki, sürekli kavga dövüşteler, birbirlerini çok sevdikleri halde romantik bir masada bile birbirlerini anlamamaya yeminli gibiler.. Oğlan bişeye takıyor, yargılamamalıyım biliyorum ama elimde değil, içim rahat değil, neden hissettikleirmi anlamıyorsun diyor; kız hiç geri durmuyor, böyle yapamazsın, ben böyle hissediyorum, keşke daha farklı hissetsem ama ben buyum diyor. Hayır ne kopabiliyorlar ne birlikte yapabiliyorlar. Bir çok iyiler, çok eğleniyorlar, sonra hemen suratlar düşüveriyor. En çok bunların son kararını merak ettim, tam da tahmin ettiğim gibi oldu! Hayatta söylemem, izleyin..


Ve tabii ki onca hikayenin numara olduğu, bütün ekibin aslında oyuncu olduğu, çünkü televizyonda gerçek gibi gösterilen her şeyin numara olduğu falan filan.. Olsun abi, dizi izler gibi izledim zaten.. Sanki gerçek olsa n'olcak, kurgu olsa n'olcak, insanların tecrübeleri nihayetinde, bir senaryoyu oynuyorlarsa bile o senaryoyu yazan bir insan yani, bunlar yaşamasa o yaşadı o hikayeyi.. Ayrıca girdim baktım tabii ki Instagram'larına, ayrı dedikleri hakkaten ayrı beraber olan beraber, bu da mı gol değil..


1 Mayıs 2020