BoJack Horseman (2014-20)


Raphael Bob-Waksberg yaratıcılığında Netflix için hazırlanan bir Amerikan yetişkin animasyon dizisidir. <<Ha siktir, off çok kötü oldu bu, onunla da yattım bununla da yattım, biraz da kokain çektim, şırıngaları sevmiyorum hadi eroini de burundan çekelim, siktir senaryoyu okumayı unuttum!>> Böyle bir animasyon yani. Yaşamı sorgulayan, depresif ve kara komik bir iş!. Will Arnett, Amy Sedaris, Alison Brie, Paul F. Tompkins ve Aaron Paul orijinal seslendirme kadrsounda yer alan isimler ama ben sadece ilk bölümü İngilizce izledim sonra Türkçe dublaja geçtim, çünkü harika bir ekip seslendirmiş: Uğur Taşdemir, Ezel Kalkan, Melis Toklu, Murat Şenol ve Merih Ermakastar; tabii ki hiçbirini tanımıyoruz ama çok güzel iş çıkarmış bu İmaj Ekibi.

Aslında hep orijinal dilciyimdir ama Türkçe izlemenin avantajı, bir yandan da telefondan sosyal medya sörfü yapabiliyor olmak, belki yemek yerken hatta yemek hazırlarken de tüketebilmek!.. Malum bu ara verdik kendimizi mutfağa.. Onun için, bazen böyle işlerde Türkçe dil seçeneği kullanışlı olabiliyor.


Ağırlıklı olarak Los Angeles'ta geçen dizi, 90'larda çok izlenen bir sitkomun eski yıldızı BoJack Horseman'ın, depresif hayatı etrafında dönüyor. Eskiden çok ünlü olmakla şimdi eski ünlü olmak arasına sıkışıp kalan BoJack, alkolik, uyuşturucu bağımlısı, seks düşkünü ve birkaç ilginç arkadaşa sahip. İlk bölümlerde hayatını kitaplaştırma ve yeniden popi olma projesinde hayalet yazar olarak tanıştığı Diane, onun sevgilisi BoJack'in sektörden tanıdığı Mr. Peanutbutter, neden olduğu bilinmez ev arkadaşı Todd ve menajeri Princess Carolyn...

Tabii ki yayınlandığı ilk gün olan 22 Ağustos 2014'te başlayan biri, 6 sene içerisinde sayısız yan karaktere ve birbirinden ilginç olaylara denk gelmiştir fakat ben hepsine bir hafta on gün gibi bir sürede maruz kaldım, toplamda 77 bölümlük 6 sezonu paket halinde izledim. Hangisi daha keyifli emin değilim, hatta Netflix'le hayatımıza giren tüm sezonu bir oturmada izleme lüksü, hafta hafta beklediğimiz tv dizi sisteminden daha mı iyi o konuda da soru işaretlerim var. Çünkü kolay tüketme lüksü içerik hakkında düşünmemde yani sindirmemde pek de yardımcı olmadı gibi.. Yine de çok güzel dizi ama şimdi verdiğim puan 8, hafta hafta izlesem 7 veya 9 olur muydu?!


Harika da bir kapanış soundtrack çalışması var: Açılış çok tatlı caz tınılı bir enstrümental, kapanış ise tam bir bölüm sonu keyfi, müziğiyle beraber okuyun bak çok güzel, "Back in the 90's I was in a very famous TiiiiiiğViğ show..."

Hikayede ayaklar baş oluyor, insanı diğer hayvanlardan ayıran özelliği olan, düşünmek ve düşünebildiğini de düşünerek fikir sahibi olması, bütün hayvanlar alemine verilmiş, hepsi layıkıyla konuşamasa da gayet insani faaliyetlere tabiiler. Böyle bir dünya yani, genel olarak insan vücudunda hayvan kafaları, bazen belirgin bir özelliği varsa ne bileyim yengeçse el değil de kıskaç, tarantulaysa sekiz kol falan ama genelinde insan vücudu var. Ve sosyal hayat da buna uygun, her canlı aynı haklara sahip.. Hikayenin doğası gereği karakterler Amerikan şov camiasından tipler, arada bildiğimiz ünlüler de yan karakter olarak katılıyorlar, bazen de (izin alamazlarsa) isimleri azıcık değiştirilerek, George Clooney - Jurj Clooners mesela.. Ama Jessica Biel gibi aynı isimde ve kendi seslendirmesiyle hikayeye katılanlar da olmuş.


Bence kesin izleyin, bu arada bu Ocak'ta yayınlanan son sezonuyla beraber final yaptı. İnternette "Aa, niye bitti, yaa bitmeseydi!" yorumlarını görünce ilgimi çekti. Çok da beğendim, hakkaten de "Aa niye bitti ki?! Keşke bitmeseydi!.." dedim ben de.

BoJack'in bu dünyasını sevdiyseniz veya sevecekseniz, size teselli ikramiyesi gibi bir mini dizi söyleyeyim: Tuca & Bertie (2019) isminde 10 bölümlük bir BoJack Evreni hikayesi, bambaşka karakterler, sadece insan vücudunda hayvanlar alemi devam ediyor!.. Henüz izlemedim ama aldım listeye..

28 Nisan 2020