Mesut Süre ile İlişki Testi (2018- )


Öncelikle Mesut Süre'den bahsetmek gerekir galiba ama size bilmediğiniz ne söyleyebilirim ki.. Hah.. Mesela, bir dönem, bundan belki 4 sene önce, mizah dergisi yapıyoruz, çok kısa sürdü, 3 sayı çıkarabildik ancak. Ekip toplama aşamasında geçmişti Mesut Süre adı, "bahsettik, yazarım" dedi falan diye biri önerdi dergiye, bunu duyan ekipten başka biri de "Pii, çok bad adamdır" dedi. Bad, 'kötü' anlamında, sevmiyormuş yani. Zaten Mesut Süre de yazı değil şiir gönderdi 3 sayı. Belki de o kadar bad adam değildi, çünkü gönderdiği şey şiir yani.. Ben sadece radyocu olduğunu duymuştum, ama ne açıp dinledim, ne bi yerde yazısına denk geldim. Yani dergiden önce tanımazdım, dergiden sonra 3 şiirlik tanıdım. O kadar..

Geçen sene desem herhalde çok uzaklaşmış olmam, Bebek anlatmıştı, "Mesut Süre ile İlişki Testi izliyorum YouTube'tan, çok eğlenceli" demişti, okey, çok da ilgilenmemiştim. Ben o dönem sadece Stolk'u takip ediyordum, İbrahim Selim'in.. Mesut Süre hakkında bir küçük bilgi de Bebek'ten gelmişti, "Beşiktaş'ta bizim sokakta evi, dev gibi adam" demişti, arada bakkala falan giderken karşılaşırlarmış.

Ha, bir de ben filmlerdeki küçük küçük rolleriyle izliyormuşum aslında ama adını bilmiyordum tabii, o izlediğim adamın Mesut Süre olduğunu anlamam yakın zamnda oldu yani..


Bu Ocak-Şubat dönemi bi 18 gün askere gittim, askere gitmeden 2 hafta önce falan YouTube'ta denk gelip ilk izlememle bağımlısı olduğum programı, asker sonrası bu dönemlerde de epey izliyorum, epey derken belki toplamda 20-30 bölüm falan izledim ama 2 hafta önce 100. bölümü yayınlamışlar mesela.. Çok yani, izle izle bitmez.. Gerçi son bölümü yüklemelerinin üstünden 2 hafta geçmiş umarım devam edeceklerdir.


Format da şu: Evli, nişanlı, sevgili ayırt etmeden ilişki sahibi çiftleri konuk edip, ilişkileri üzerinden muhabbet etmek. İşte, nasıl tanıştınız, kendi aranızda kullandığınız aşk sözcükleri neler, telefonunda nasıl kayıtlı, en büyük kavganız neydi falan ayarında. Muhabbet açacak sorularla ilerliyor program ve çok komik şeyler çıkabiliyor ortaya. İnsanlar hem ilişkileri hakkında konuşabilecekleri bir mecra buldukları için konuşmak istiyorlar çünkü herkes içten içe takdir edilmek peşinde, hem de ilişkilerine dışarıdan bir gözle bakıldığında nasıl yorumlanacağını merak ediyorlar. Ve izleyici olarak da, ilişkileri dinledikçe doğru ilişkinin nasıl olması gerektiği konusunda bir fikir sahibi olunabiliyor. Belki program biraz da bunu için takip ediliyor, seviliyor.


Çok güzel düşünülmüş, her seferinde başka başka insanlar geldiği için tazeliğini koruyan bir format. İlk bölüm seyircisiz başlayıp, ilerleyen bölümlerde başka başka şehirlerde, epey dolu salonlarda kalabalık seyirci önünde yapmaya kadar ilerletmişler işi. Bravo! Hatta ara ara ünlü çiftleri de konuk alıyorlar, insanların magazinde çarpıtılarak anlatılan ilişkileri belki burada gayet eğlenceli ve doğru bir şekilde ifade edilebiliyor diye ilgi görüyor.

Bir de programın sonunda seyirciye soruları var, asıl en eğlendiğim kısım orası: Sizce bu kız bu oğlandan daha iyisini bulabilir mi? Ve bu oğlan bu kızdan daha iyisini bulabilir mi? Tehlike çanları!.. Seyirci, Oooo sesleriyle oyunu kullanıyor! Bazen çıt çıkmıyor ya,  insan çok rahatlıyor :)


Programın ilk 20 bölümü Santral Kumpanya kanalından, sonraki 50 küsur bölümü de Konumuz Ne TV'den yayınlanmış. Sonunda bu sene de kendi kanalını açmak aklına gelmiş ve Mesut Süre ile İlişki Testi isimli kanalı takip etseniz bütün bölümlere ulaşabiliyorsunuz. Bir de seyircili program yapmaya başladığından beri YouTube izleyicisine beleşçi diyor Mesut Bey, ayıptır. Şaka şaka komiktir.

1 Mart 2020