I Am Not Okay with This (2020- )


Bir Netflix dizisiyle daha karşınızdayız. 25'er dakikadan 7 bölüm olan sezonu adeta bir The Irishman (2019) ölçülerinde ve ondan çok daha keyifle izleniyor. Bir kere bunu söyleyerek, ustaya giydirerek başlayayım da gökten kurbağalar yağsın kafamıza kafamıza. Nereden gördüm bu diziyi, şöyle söyliyim, gizli gizli takip ettiğim güzel bir kız hikayesinde paylaşmıştı, aman izleyeyim de ortak noktalarımız çoğalsın diye aklımdaydı. Sex Education (2019- ) izliyordum, bitti, sonra bunu önerdi site, aa dedim, oturdum izledim ben de. Evlere şenlik bir "La Noli?!" hikayesi.. Ayrıca, Okey mi, Okay mı?!


Ucube liseli kızımız Sydney, ufak kardeşi ve annesiyle yaşamaktadır. Babası intihar etmiş olan Syd, biraz içine kapanıktır. Kankisi Dina ve flörtü Stanley dışında arkadaşı yoktur. Ve bu kızın yeni yeni ortaya çıkan bir huyu vardır, bir şeylere sinirlenince ve üzülünce kontrolsüz bir şekilde etrafı parçalayıveriyor. Bi şeyler patlıyor, bi yerler yıkılıyor falan.. Ve bu süper gücünü sadece Stanley'yle paylaşıyor. Ve bunun bildiğimiz anlamda bir süper güç olup olmadığı, kontrol edilebilirliği üzerine biraz kafa yormaları gerekiyor.

7 bölüm boyunca aslında hikaye bir yerden bir yere gitmiyor, kızın böyle bir özelliği gibi bi şeyi var ve ne yapacağını bilmiyor. Olay bu! Buna rağmen The Irishman (2019)'den nasıl daha akıcı olabiliyor aklım almıyor. Şaka şaka.. Başka kulvarlar ama nasıl olabilir.. Ama madem iki prodüksiyonun da yapımcısı Netflix markası, iki iş de aynı fabrikadan çıkıyor. E o zaman oturup bir düşünmek lazım, "Ulan biz parayı yatırdık Scorsese'ye ama iyi mi ettik, dur bakalım" demek lazım bi..

Neyse, 7. bölümün ve aynı zamanda sezonun sonuna gelindiğinde "Aman aman 2. sezon büyük olay var!" diyerek bitiyor. İlk sezon pek bir şey anlatmayıp, bir sene beklerseniz bomba gibi olacak demenin bi alemi yok.. Ayıptır, şimdi oturup bir sene boyunca bize bi şeyler anlatın diye mi bekliycez!!


Jonathan Entwistle ve Christy Hall'un ortak yaratıcılığıyla hayat bulan dizinin kadrosu: Sophia Lillis, Sofia Bryant, Wyatt Oleff, Kathleen Rose Perkins ve Sophia Tatum.. Dikkatinizi çekmiştir, üç Sophia yer alıyor kadroda, biri Sofia.. Başrol kızımız Sophia Lillis'in, Ellen Page'vari halleri "amanın bir lezbiyen star daha doğuyor galiba" dedirtiyor.

Yayınlanalı daha bir hafta olmadan büyük bir izlenmeye ulaşan diziye, sanıyorum ki o güzel kız tarafından atılan hikayenin de katkısı büyük, ben ordan gördüm izledim, birkaç kişi de buradan görüp izlese, herkes 1 lira verse..

1 Mart 2020