Aykut Enişte (2019)


Cem Gelinoğlu'nun taa zamanında çektiği enişte videolarıyla tandık, sevdik. Kabaca kötü şaka denebilecek 'enişte esprileriyle' gerek Vine'dan gerekse... Vine'dan sonra yok oldu ya böyle bir nesil, Instagram'da falan aynı tempoyu yakalayamadılar. Birkaç kişi daha vardı Cem Gelinoğlu ayarında, aklın yolu bir deyip hepsi sinema filmine çekmeye çalıştı izleyici kitlesini.. Hepsini izlemedim ama çoğunun umduğunu bulamadığını gördük. Bu arada, bunu da diğerleri gibi 'kesin dandiktir' diyerek görmezden geldim ama bir yandan da hissediyordum demek ki, bir yerde denk gelsem de izlesem diye bekliyordum. İçinde bulunduğumuz bu Korona Günlerinde epeydir inaktif olan Netflix hesabımı harekete geçirdim, yerli filmler kategorisine bir baktım bu, aldım sıraya.


Aykut, işinde gücünde bir semt çocuğu, evlenme arifesinde olduğu sözlüsüyle tatlı telaştalar. Ama kız biraz Aykut'un kaşına gözüne değil de, işine gücüne, parasına puluna tav gibi.. Derken bir hırsızlık, Aykut'un telefoncu dükkanı çırıl.. Vay sen bir dükkana sahip çıkamadın, yok sen ne biçim adamsın, ay tam da evlenecektik bak gördünüz mü?!. Neyse, Aykut işleri toparlamak için sigorta firmasından Gülşah Hanım'la tanışır ama sigorta hasarı karşılamaz çünkü Aykut gündüz vakti dükkanı öylece bırakıp gitmiştir. Ama Gülşah Hanım'ın işi halletmek için bir şartı vardır: sürekli ailesi tarafından evlilik baskısına maruz kalan kızcağız bir plan düşünür hemen, Aykut'u sevgilisi olarak tanıştırsa ailesi kesin böyle bir damat istemeyecektir ve evlilik konusu da kapanacaktır. Aykut da mecbur kabul eder çünkü eğer sigortadan para alamazsa sözlüsü onu terk edecektir.


Bu neredeyse klişe sinopsisi kaliteli ve özgün bir hale getirecek olan şey hikaye kurgusudur. Her şeyin bir zamanı vardır ve Aykut'un Gülşah'la yakınlaşması neredeyse filmin son çeyreğinde mümkün olur. Bu açılmanın uzaması filme güzel bir tempo katar. Bir de oyuncular, hiç fena değil, performansları demiyorum hepsine yakını klişe komedi oyuncusu gibi davranıyor ama tipoloji olarak çok güzel seçilmişler. Gülşah rolündeki Melis Babadağ'a zaten bayılırım, ses tonu ve bir şeyleri 'normal' yapması, büyük oynamaması, oyunculuğu adına güzel detaylar veriyor ve bu filmde de epey beğendim. Cem Gelinoğlu'nun olayı zaten büyük oynamak, abartmak ve beceriyor bu işi.. Bu arada bir kız isteme sahnesi var, kesin izleyiniz!

Genel beklentimin üzerinde ama gizli beklentimi karşılayan bir yapım olmuş. İkincisi için de sinyaller geldi Cem Gelinoğlu'nun Instagram hesabından. Bu arada filmin yönetmeni Onur Bilgetay, senaristleri de Cem Gelinoğlu ve Giray Altınok.. Bence yerli komedi artık bu seviyelere gelmeli, çok başarılı hikayecilerimiz, senaristlerimiz var artık, başarabiliriz bunu.. Evde kalın, sağlıklı kalın.. Saygılar..

20 Mayıs 2020