The Defenders (2017)


Önce Daredevil (2015-18) sonra Jessica Jones (2015-19) girdi Netflix'le beraber hayatımıza, Marvel'in Netflix'le iş birliği bunlarla kalmadı Luke Cage (2016-18)'i de getirdi. Baktılar tuttu gidiyor, Iron Fist (2017-18) bir yandan Punisher (2017-19) öbür yandan geldikçe geldi. Size bunları kronolojik sıralı yazayım da izlemek isterseniz aklınızda bulunsun.

Daredevil 1. Sezon (Nisan 2015)
Jessica Jones 1. Sezon (Kasım 2015)
Daredevil 2. Sezon (Mart 2016)
Luke Cage 1. Sezon (Eylül 2016)
Iron Fist 1. Sezon (Mart 2017)
Punisher 1. Sezon (Kasım 2017)
The Defenders (Ağustos 2017)


Bu savunucular dizisi, Punisher Frank Castle hariç bütün kahramanların yer aldığı bir macera sunuyor. Ben bunu ilk yayınlandığı zaman izlemiştim ama çok beğenmeyip izlememiş gibi davranmışım, unutmuşum. Şimdi bu karantina günlerinde kaldığım yerden devam etmek istedim, Punisher 1. Sezon'la başladım ve The Defenders'a geçtim, ilk bölüm bitince fark ettim ki ben bunu izlemiştim.. Aşırı morelim bozuldu çünkü çok hazırdım 4 kahramanın ortak macerasına, bir yandan da rahatladım çünkü çok tırto bir şey olduğunu hatırladım. Afişinden belli zaten, hatta dizinin intro jeneriği bile serinin en kötüsü..

Serinin en zayıf halkası olan Iron Fist'teki bir hikaye üzerinden bir araya geliyorlar aslında. El diye bir kartel var, uyuşturucu ticareti, silah kaçakçılığı falan, onları alt etmek üzere kurulu bir soft aksiyon. Çok başarılı aksiyon sahneleri de yok, diyaloglar zaten zayıf.. Boş ya.. Bence zaten ikinci bir toplu maceraya girmezler, gerek de olmadığını biliyorlar, çünkü Luke Cage ve Jessica Jones zaten tanışlar, bişeye sıkışınca yardımlaşıyolar; Frank Castle ve Danny Rand bazen Murdock'a dokunuyorlar. Sonuçta hepsi bu civarın çocukları ve biliyorlar ki süper bir tarafı var herbirinin.

Kaldığım yerden listeye devam etme sıramız ise şöyle olacak:

Luke Cage 2. Sezon (Ocak 2018)
Jessica Jones 2. Sezon (Mart 2018)
Iron Fist 2. Sezon (Ekim 2018)
Daredevil 3. Sezon (Ekim 2018)
Punisher 2. Sezon (Ocak 2019)
Jessica Jones 3. Sezon (Ocak 2019)


The Defenders (2017)'ın 8 bölümü boyunca ekranlarınıza gelecek değerli, güzelli isimlerden bahsedeyim. Öncelikle baş karakterlerden Jessica rolüyle Krysten Ritter ve Elektra, Elodie Yung'u ayrı tutarak kadroda en az iki bölüm izlenebilen hanımlar: Jessica Henwick, Sigourney Weaver, Rosario Dawson, Simone Missick, Rachael Taylor, Deborah Ann Woll, Chloe Levine ve Debbi Morgan.. Ayrıca birer bölümle karşımıza çıkacak ve seride başka dizilerde de izlediğimiz Carrie-Anne Moss ve Amy Rutberg..

Adeta bir The Avengers gibi bir araya gelen The Defenders ekibini artık bireysel maceraları odağında izleriz.. #evdekal #marvelizle

23 Mart 2020