Murder Mystery (2019)


Netflix'in 'uçuk-kaçık' diye sınıflandırdğı bir orijinali.. Eğlenceli olsun, çok da boş beleş komedi olmasın, biraz da sevdiğimiz, bildiğimiz oyuncular olsun diye film arıyordum Netflix'te.. Bunu gördüm ama afişinden dolayı aşırı boş bi komedi olduğunu düşündüm, sonra biraz daha arandım ama kafama göre bi şey bulamadım, geri döndüm buna..

Adam Sandler'ı yakında Uncut Gems (2019)'le izlemiştim, artı puanlarını arttırmıştı. Jennifer Aniston'ı ise en son ne zaman izlediğimi hatılamıyorum bile, çok oldu.. İkiliyi daha önce Just Go with It (2011)'te izlemiştik, güzeldi o da; yani güzel derken standarttı, keyifli diyelim. Ad ve Jen'e Luke Evans, Gemma Arterton ve Japon Shioli Kutsuna eşlik ediyor.


15 yıldır evli Nick ve Audrey, sonunda Avrupa'ya balayına gidebileceklerdir. Polis memuru Nick, beceriksiz atışları ve geçemediği dedektiflik sınavıyla bilinir, belki de bilinmez; kuaför Audrey ise çok güzel gelin başı yapar ve polisiye romanlar okumaya bayılır. Sınırlı bütçeleriyle -tur otobüsüyle- hızlıca bir Roma görüp geleceklerdir. Ama uçakta tanıştıkları birinci sınıf bir yolcu olan Charles Cavendish'in davetlisi olarak milyonluk bir teknede süper lüks bir tura çıkarlar.

Aslen bir aile toplantısı olan bu turda cinayet işlenir ve teknedeki tek yabancılar bizim Amerikalı çiftimizdir. Sonra bir takım başka cinayetler de işlenir. Tatlı bir dedektiflik komedisine dönüşen hikaye keyifli bir seyir sunar.


Yine Netflix destekli ilk filmi Game Over, Man! (2018)'le uzun metrajlı filmler yapmaya başlayan Kyle Newacheck'in yönettiği filmi yazan James Vanderbilt. Fincher'ın roman uyarlaması Zodiac (2007)'ının da senaristi olan Vanderbilt, "katil kim?" oyunlarını seviyor belli ki. Zaten filmi eğlenceli kılan da zekice polisiye-gizem numaraları kullanılması ve bunun güzel bir kurguyla hikayeleşmesi. Aslında bu kadar büyük komedik oynamasalar çok daha değerli olacak böyle filmler. Ha bir de düzgün afiş kullanırlarsa...

24 Mart 2020