He's Just Not That Into You (2009)


Erkekler Ne Söyler Kadınlar Ne Anlar Türkçe ismiyle bütün amacını belli eden film, bu evrenin bütün güzelliklerinin saklandığı, uzaya ve uzaylılara bırakılacak en nadide bir not adeta. Günümüzden bi 10-12 sene öncesinden birkaç gönül olayı aktarılıyor ve kadınların, erkeklerin söylediklerinden veya yaptıkların neler çıkarması gerektiği yönünde fikirler ortaya atılıyor.


Size filmden bir monolog aktarayım: "Mesajla çekici olamıyorum. Ama mesele sadece mesaj değil ki. E-posta, sesli posta, mektup postası. Neyse işte, hiçbiri işe yaramıyor. İş yerine sesli mesaj bırakan bir adam vardı, onu evden aradım. Sonra benim BlackBerry'ye e-posta attı ve ben de onun telefonuna mesaj gönderdim. Sonra evdeki hesabıma e-posta attı ve her şey kontrolden çıktı. Sadece bir telefon numaran ve bir telesekreterinin olduğu günleri özlüyorum. Bu telesekreter bir teyp kaseti içeriyordu ve o teyp kasetinde bir erkekten gelen mesaj vardı veya yoktu. Ama şimdi yedi farklı teknoloji aracılığıyla reddedilmek için tüm kapıları gezmek zorundayım. Bu çok yorucu."

Bakın henüz ne Facebook var, ne Instagram ne de WhatsApp, Tinder'ı mindırı zaten geç.. Günümüzde hoşlandığımız biriyle iletişim kurabileceğimiz onlarca kanal var, ya da kurulmasını beklediğimiz.. Bir de darlananları düşünün, ayrılmışsınız, laftan anlamayan bir eski sevgiliniz var, her yerden mesajlar atmaya devam ediyor, resmen kabus di mi..


Gigi, Conor'dan hoşlanıyor ama Conor pek ilgilenmiyor, Gigi'yi bu duruma ayıktıran Alex oluyor ama ne kadar faydası olabilir ki. Ben ise güzel eşi Janine'i seviyor ama markette tanıştığı afet Anna bir türlü aklından çıkmıyor, Anna da evli olduğunu bile bile Ben'den hoşlanmaya, ona bariz iş atmaya devam ediyor. Beth ve Neil çifti ise her şey çok güzel giderken evlilik konusu açılmasıyla ayrılıveriyorlar, zaman gösterecek ki evlenmek değil birlikte olabilmek bütün mesele..


Aslında standart romantik komedi öğelerle dolu bu filmi diğer filmlerden ayıran inanılmaz kadrosu. Hani uzaya gönderilen mekiklerde çeşitli ses ve müzik kayıtları varmış ya, Dünya'daki yaşamın temsili olarak, hani birilerinin eline geçerse diye, girişte dediğim oydu, uzaya bırakabileceğimiz en güzel şey bu film olabilir belki çünkü içinde, Scarlett Johansson, Drew Barrymore, Jennifer Aniston, Jennifer Connelly, Ginnifer Goodwin, Busy Philipps ve Jocelin Donahue var... Şeker gibi çocuklar da var, Bradley Cooper, Ben Affleck, Justin Long falan.. Yıldızlar karması yani, uzaylıların Dünya'ya saldırmak gibi bir düşünceleri varsa bu filmden sonra vazgeçebilirler mesela..

Bu tarzı sevenlere, benim tarzım yok her şeyi izlerim yeter ki kaliteli olsun diyenlere önerilir. Merak eden için bonu bilgi, Netflix'te var!..

30 Mart 2020