Güzelliğin Portresi (2019)


Şimdilerde Netflix'te izlenebilir olan bu filmi, dört çeyrekte değerlendireceğim.

İlk çeyrekte, hassiktr korku filmiymiş lan bu..
İkinci çeyrekte, pii klişeye boğmuşlar, resmen hikaye yok arkadan geçiyo gibi olan birileri var..
Üçüncü çeyrekte, pes yani hiçbir klişeyi atlamadan, ışık pırpırlamasından duvardan kan akmasına kadar her şey kullanılmış, yanlışlıkla koymayı unuttukları bir klişe bile yok yani..
Son çeyrekte ise, -o kadar izledik allah vere de güzel bir yere bağlana- derken, -iyi de biraz mantıksız değil mi yani şimdi bu- isyanıyla final yapıyoruz.

Öncelikle bunun ayıbı günahı olmaz, korkuyorum anasını satayım, kıhğ, vuiiii, diye seslerle ışık oyunlarıyla ne yaparsan yap bi irkiliyor insan. Bunu sevmeyi, korku filmlerinden zevk almayı da anlamıyorum yani.

Bak çok tatlı kadro kurmuşsun, o efektleri koymasan filmin janrı korkudan maceraya kayacak ve hem daha çok kişiye ulaşacak hem daha usturuplu bir film olacak. Oturup tekrar kurgulasınlar abi bu filmi, yemin ederim imdb puanımı 4'ten 7'ye yükselticem!


Burçin Terzioğlu'nu çok severim, Instagramı olsa takip edeceğim bir ünlüdür. Dizilerini oturup izleyemiyorum tabii, e doğru düzgün sinema filmi de yapmıyor. Ben nerede gördüm de bu kadar beğeniyorum bu kadını bilinmez. Fakat 5 yaşından beri oyunculuk yaptığını, şimdi filmografisine bakınca öğrendim. Hızlıca göz attım nerelerde izlemiş olabilirim diye; Kadın İsterse (2004-06)'yi baya izliyorduk zamanında aslında, evin iki kızından birini oynuyormuştu, hayatta oradan hatırlıyor olamam, çok eski; Merhamet (2013-14), heh bak bunun ilk bölümüne denk gelmiştim, beğenmiştim de açılış sahnesini, uzun bi plansekansla parti verilen evin içinde dolaşıyordu kamera... Çok güzeldi, Özgü Namal da çok güzeldi, bu dizi iyiymiş lan galiba bir ara oturup izlesem mi acaba?!; sonra bu Güzelliğin Portresi (2019)'ni yapmış işte, en yenilerde de Hakan: Muhafız (2018- )'a sonradan dahil olmuştu, ilk iki sezonunu izlemiştim, ikinci sezonda vardı komple. Bu kadar... 35 başlıklı filmografiden 4 başlık seçebildim ama sevmişim yine de. Buldum buldum, Intense Reklamları tabii ya!..


Çılgın ressam malikanesinde ölü bulundu!

Nisan, çok sevmediği babasının ölümü üzerine yıllar sonra ülkeye dönüyor, ailesiyle beraber... Bir tane polis, bunun intihar olmayabileceği düşüncesiyle olayı araştırmak istiyor. Nisan, çok güzel anılar biriktirmediği bu malikanede olmaktan epey rahatsız bir şekilde, ölüm sonrası prosedürler için uğraşıyor, eşinin de yardımıyla... Bir de galerici var, babasının ölmeden önce sergi yaptığı bir sürü tabloyu sergilemek istiyor ama Nisan hararetle karşı çıkuyor. Ev zaten korku tüneli gibi maşallah, her yer tablo, bir sürü kapı, küçük kız çocuğu; bir de gündelikçiyim diyen kızı eve yatılıya alıyolar, "hanımım hanımım" diye dolaşıyor.

Saçma sapan şeyler, kıhğ'lar iuvvi'ler, koaugh'lar... Yapmayın böyle sesler, ne güzel kızsınız işte, rahat durun tablolar.. Burçin Terzioğlu, Birkan Sokullu, Melisa Şenolsun, Serkan Keskin ve kısaca FD... Filmin yazarını yönetmenini söylemiyorum lan, gıcıklık değil mi.. Hadi bakalım, sizi kişisel tarihime almıyorum yaratıcı kadro!.. O kadar!..

16 Mayıs 2020