Jerry Maguire (1996)


Renee Zellweger bu felaketler senesi 2020'nin başında Oscar kazanınca anlamalıydım dünyanın bu hale geleceğini, ama ben sadece sinir olmuştum, Scarlett'in kazanmasını çok istiyordum. İnat ettim, izlemeyeceğim Oscar'ın yanlış evlere gitmesine sebep olan Judy (2019)'yi dedim; sonra düşündüm, ben farkında olmadan bu kadına hayat boyu bu ambargoyu uygulamışım zaten... 45 başlıklı filmografisinden -seslendirdiği animasyonlar hariç- sadece Cinderella Man (2005) ve Chicago (2002)'yu izlemişim, çok da sevdiğim filmler bu ikisi aslında. Ha bir de Netflix Orijinal dizisi olan What/If (2019- ) var, vasat dizi, ilk sezonu izledik ama ikinci gelirse devam etmem muhtemelen. Botokslu bir teyzeydi orada benim için, üstelik Türkçe dublajlı izlediğimizden bunu hiç saymıyorum. Lakin bu süreç biraz sakinleştirdi beni ve Renee Zellweger etiketiyle Netflix'e baktım, izlemesi kolay ne bulabilirim diye, Jerry Maguire (1996) olabilir dedim, ekledim listeme. Dün de izledim, hikayesi bu işte. Baş rolde Tom Cruise.


90'ların 90'lar olduğu zamanlar, sporcuların magazinel bi tarafları olduğu düşünülen zamanlar, belki de hiçbir zaman 90'lardaki kadar havalı olamayacak bir meslek, sporcu menajerliği. Hala varlar ve Ronaldo'sundan Messi'sine bu menajerlerin vizyonlarıyla bu kadar paralar kazanabiliyorlar belki de. Sizce Ronaldo'dan daha iyisi yok mudur, yoksa Ronaldo'dan daha iyisi keşfedilmemiş midir? Her zaman daha iyisi vardır ama yine sadece Ronaldo Korona'dan korunmak için ada alabilir!.. 90'larda en az Mehmet Ali Erbil kadar meşhur menajeri Sitello Pipis vardı; bu ismi duymadım diyemezsiniz.

Şuraya bağlayacağım, 90'larda bir sporcu menajeri hayal edin ve adı Jerry Maguire olsun, havaya bak, ismi bile karizmatik. Kameralar hep onu çekiyor, en çok kazananlar hep Jerry'nin sporcuları... Jerry de en güvenilir menajerlik ajansının bir parçası...

Bir gün bir topçusu sakatlanıyor ve hastaneye ziyarete gidiyor, "Hadi hemen iyileş de para kazanmaya devam edelim" diyor. Adamın küçük oğlu, bu para göz pisliğin babasını hiç umursamadığını fark ediyor ve sinirleniyor ve bir de hareket çekiyor. Jerry, küçücük bir çocuktan aldığı bu tepkiyle sarsılıyor ve birden değişmesi gerektiğini düşünüyor. Ve o gece, mesleğinde radikal bir değişiklik yapabilmenin hayaliyle çalıştığı ajanstaki diğer menajerler için bir manifesto yayınlıyor. Mesele para değil, az müşterimiz olsun ama temsil ettiğimiz insanlarla gerçekten ilgilenelim temalı bir yazı. Ertesi gün pişman olsa da iş işten geçiyor ve Jerry kovuluyor. Zirveden yuvarlanıveren Jerry bir anda ezik bir tipe dönüşüyor ve eski müşterilerini yalvar yakar ajanstan çalmaya çalışıyor. Son tahlilde elinde bir tane çaptan düşmüş bir Amerikan futbolcusu oluyor. Bir de işten kovulurken, ofisten onun müridi olarak ayrılan Dorothy var.


Dorothy ve öksüz küçük oğlu, Jerry'nin bu yeniden ayağa kalkma sürecinde en büyük destekçileri olmak için varlar. Ve hep olacaklar. Cameron Crowe'un yazıp-yönettiği bu tatlı film En İyi Film dahil 5 kategoride Oscar adayı gösterilmiş ve Cuba Gooding Jr.'e Yardımcı Erkek Oyuncu ödülü kazandırmış. Bu arada Cameron Crowe, En İyi Senaryo Oscar'lı Almost Famous (2000)'un da yazar-yönetmeni, o film de listemde epeydir.. Sonuç olarak, Renee Zellweger'ı yine de sevmiyorum, gençliğinde bile botokslu gibi durmasına sebep elmacık kemikleriyle ve kısık gözleriyle ona hayatta başarılar diliyorum.

15 Mayıs 2020