Inside Bill's Brain: Decoding Bill Gates (2019)


Oscar'lı belgeselci Davis Guggenheim'ın, Netflix için yaptığı bu 3 bölümlük çalışma 2019 sonundan beri Netflix'teymiş, ben yeni gördüm, izleyeyim hemen dedim. Ne Bill Gates'e özel bir hayaranlığım var ve Guggenheim'ın takipçisiyim ama Netflix çok güzel pazarlıyor filmlerini. Özellikle belgeselleri için, doğru görsel ve yazı tipleriyle hazırlanan posterler, "Beni şimdi izlemezsen çok şey kaçırırsın!" diye bağırıyorlar. Anasayfada görünen onlarca poster arasından belgeseller bir ışıldayarak bakıyor böyle.. Büyük başarı bence!..

Bill Gates'in Microsoft macerası bir kenara bırakılarak, zeki bir adamın emekliliğine odaklanılıyor. 3 adet yaklaşık birer saatlik bölüme ayrılan belgeselin her bölümünde başka bir konu işleniyor. Bill Gates'in bu belgesel için Guggenheim ve Netflix'le büyük bir iş birliğine girdiği görülüyor, ele alınan konularda gayet samimi cevaplar vererek, basına yansıyan Bill Gates profilini epey yıkıyor açıkçası.


Hayır işlerinde zekanın ne kadar önemli olduğunu gösterdiği için bence herkese izletilmeli, mümkün değilse anlatılmalı!.. Hayır işledim, fitre verdim, zekat çektim, bağış yaptım olayı değil. Çok net bir şekilde toplumsal  bir sorunun çözümünde nasıl çalışılması gerektiğini -ders verir gibi- anlatıyor belgesel. İşin üzücü tarafı Bill Gates'in konu edilen bütün bu hayır girişimleri elinde patlıyor...

İlk bölümde, Afrika ülkelerinde hala 'ishal' yüzünden çocukların öldüğü haberini okuyor gazetede. Karısı Melinda ile birlikte neler yapabileceklerini araştırıyorlar. Önce çocukların tedavisi düşünülüyor, sonra hastalığın kaynakları... Kanalizasyon yok memlekette, tuvaletleri dolunca toplayıp nehirlere döküyorlar. Bu bokların içme suyuna karışması bir yana, çocuklar o suya girip oyun oynuyorlar. Gates de milyonlar harcayarak kanalizasyon ve tuvalet projeleri geliştiriyor. Bir yaptın, iki yaptın haçana tuvalet götürcen koca Afrika'ya.. İkinci bölümde Çocuk Felci, üçüncü bölümde Enerji Ticareti projeleri anlatılıyor.

Guggenheim soruyor sonunda, "Bütün girişimlerin patlamış, hiç yanlış yaptığını düşündüğün, bırakıyoruz dediğin oldu mu?" Bir de arada şey soruyor, "Hayatta en korktuğun şey ne?"

Cevapları merak ediyorsanız, izleyiniz.. Di mi ama?!

16 Mayıs 2020