State of Play (2009)


Takip edenlerin bildiği üzere İskenderun'dayım.. Kaçtım İstanbul'dan.. da ne kadar kaçabilirsin ki, işte, oyumuzu kullanıp geri dönecez.. Geçtiğimiz Eylül'de çeyrek asırı doldurdum, galiba oy kullanabileceğim 4 seçim falan atlattım, hiç de oralı olmadım, apolitik kişiliğim oy kullanmamı engelledi her seferinde ama kullanmak lazım artık, görüyorum etrafta ben gibileri, bu seçimde bi gazlıyız, bi şeylerin önüne geçmek gerek artık.. Neyse mesele bu değil, ben İskenderun'a geldim ama havalar burda da kötü, yine otur film izle..
Babamın Türkçe dublaj film arşivine dadandım, her gün bir film izliycem, genelde eski filmler, hep izlediğim ama unuttuğum şeyler, tam da baba filmleri yani; aksiyon, politik, CIA, FBI falan hep..


State of Play, 2003'te BBC için Paul Abbott tarafından yazılan altı bölümlük bi mini-dizi imiş.. Beş altı sene sonra bunu sinema seyircisine sunmak istemişler, One Day in September (1999)'la en iyi belgesel Oscar'ı kazanan Kevin Macdonald'a emanet edilmiş filmin yönetmenliği.. Kadro ise epey sağlam: Russell Crowe, Ben Affleck, Rachel McAdams, Helen Mirren, Robin Wright ve küçük bir rolle de Jason Bateman..


Usta gazeteci Cal'la, eski arkadaşı -şimdinin kongre üyelerinden- Stephen tekrar bir araya gelirler. Ama Stephen'ın başına gelen trajik bir olay sonucunda.
Stephen, gizli operasyonlarda kullanılan paralı asker tedarikçisi şirketlerle işleri yürüttüğü görevinde beraber çalıştığı kızın öldürülmesiyle soluğu eski dostu Cal'ın yanında alır.. Stephen evlidir ve kızın ölüm haberini verdiği basın toplantısında ağlayarak kendini ele verir, gerçi karısı da Cal'la yasak aşk alevlendiriyordur, eskiden beri. Kızın öldürülmesi haberiyle ilgilenen Cal, Stephen'ın ona gelmesiyle habere boyut kazandırır. Bi gazeteci kız daha vardır yanında, Della, hep beraber cinayeti aydınlatmaya ve şöyle mükellef bir haber yapmaya kalkarlar..


Diyeceksiniz ki, bu gazeteciler neden polis gibi çalışıyor, bırak cinayeti çözsün polis, sen bas gazeteyi.. Yok, polis dediğin bürokrasi yuvası, ne kadar iyi de çalışsalar kanun onları yavaşlatıyo.. Onun için gerçek bir haber yakalamak isteyen harbi gazeteciler, Cal ve Della, cinayeti çözüyor, Stephen'a rağmen..

Filmin imdb.com puanı 7.1 yazılısinema puanı 6,5'tan 7..