Relatos Salvajes (2014)


İsmi İspanyolcadan 'Vahşi Hikayeler' diye birebir tercüme edilebilecek olan filmi Arjantinli Damian Szifron yazıp yönetmiş. Filmi oluşturan altı kısa hikayenin ortak noktası, bir yerden sonra vahşi bir hale gelmesi.. Bazıları 'kara komedi' diye sınıflamış filmi ama bence ilgisi yok.. Tamam yer yer mizaha dönüşüyor vahşet ama bence 'kara komedi' başka bi şey yani, bu değil..


Filmi bi zaman izlenecekler listeme eklemişim, sonra zaman geçmiş unutmuşum, daha sonra da "Ben bunu niye eklemişim la buraya, ne yönetmeni tanıyom, ne oyunculardan birini?.." dedim.. O sırada da arkadaşım, "Off, onu izleme ya, leş gibi film.." falan dedi, sildim.. Sonra yine muhabbeti geçti, kimin tavsiye ettiğini orda hatırladım, yine çok övüldü film, geri ekledim falan.. Şimdi de izledim işte, ama daha önce de yeltenmişim izlemeye, ilk hikayeyi görünce tanıdım, başlayıp bırakmıştım nedense.. İzleyince dedim ki, "Olum, çok güzel beeee!.."


İlk hikaye, bi uçakta geçiyor, herkes bi şey için bi yere gidiyor ve hepsinin bi ortak arkadaşı çıkıyor: Pasternak.. Oyuncular: Dario Grandinetti, Maria Marull..

İkinci hikaye, bir yol üstü lokantasında, garson kız bir bakıyor geçmişten tanıdık bir yüz müşteri olarak gelmiş, kendi kaşınmış.. Oyuncular: Julieta Zylberberg, Rita Cortese, Cesar Bordon..

Üçüncü hikaye, yeni AUDI'siyle şehirlerarası kaymak yolun tadını çıkaran adamımız, arabasıyla önüne çıkan ve yol vermemekte direnen köylüye yanından geçerken küfreder ve ilerde lastiği patlar.. Oyuncular: Walter Donado, Diego Iturralde..


Dördüncü hikaye, park yasağı uyarısı olmadığı halde yasak diye arabası çekilen ve yok çekici yok park cezası diye belediye tarafından soyulan bombacının cinneti.. Oyuncular: Ricardo Darin..

Beşinci hikaye, malikanede geçiyor, bi zengin çocuğunun yanlışlıkla hamile bi kadına çarpıp kaçmasıyla, bunu o durumdan kurtarmak isteyen çıkarcıların düştüğü durum.. Oyuncular: Oscar Martinez, Osmar Nunez, Diego Velazquez..

Altıncı hikaye ise bir düğün salonunda geçiyor, çok eğlendikleri düğünün bir anında, gelin, damadın çapkınlığını yakalar ve ortalığı ayağa kaldırır, bambaşka bi düğün olur.. Oyuncular: Erica Rivas, Diego Gentile..


Film geçtiğimiz Oscar'da en iyi yabancı dilde film kategorisinden aday gösterilmiş ama kazanamadı, kazansa bilirdik, bu kadar uzamazdı izleme süreci.. Ancak kazanamadığı Oscar yerine katıldığı birçok başka etkinlikten ödülle dönmüş, bi göz atın bence ödüllerine.. Öyle böyle değil.. Ayrıca film imdb.com top#250'de.. Peki Oscar'ı kime kaybetmişti derseniz: Sıralı Tam Liste: Oscar 2015..

22.10.15