Pixels (2015)


Taa seneler önce çok severek izlediğim bir kısa filmdi Pixels [2010], Patrick Jean diye bi eleman yapmıştı, çok başarılı bi videoydu.. Dünyayı istila eden video oyunu karakterleri, sağı solu parçalıyor, maddeyi piksellerine bölüyor ve sonunda tüm dünya tek bi piksele dönüşüyordu. Anca geldi sinema filmi, ben daha erken bekliyordum.. (O iki buçuk dakikalık kısa bu..)


Ana yapımcılardan olan Adam Sandler, yazarı Tim Herlihy'ye yazdırıyor hikayeyi ve devamında senaryoyu.. Patrick Jean'in filminde zaten hikaye basitti, istila ve yok oluş.. Tim oturdu buna güzelce karakterler yazdı falan ama o kadar dandik yazdı ki düzeltmeye kalksalar düzeltemezlerdi..

Çocukken video oyun işinde çok iyi Brenner ve arkadaşları şimdinin koca adamları. O zamanlar NASA uzaya gönderdikleri araçlara dünyadan bi şeyler koyup varsa birileri iletişime geçmek yoksa da 'dünya mirasıdır, bi ara lazım olur, dursun orda' diyerek bu oyunlardan görüntüler göndermişler uzaya.. Salak uzaylılar bunu savaş çağrısı sanıp yıllar sonra dünyaya saldırıyor, hem de aynı yöntemle, video oyun karakterleriyle.. Oyunları kazanırsanız tamam ama kaybederseniz dünyayı yok ederiz.. Brenner'ın o arkadaşlarından biri Amerikan Başkanı Cooper, diğeri uzaylıların şifresini çözen Ludlow, Brenner da teknolojik alet kurucusu olmuş işte.. Tabii ki bu saldırılarda askeriye falan çaresiz kalıyor ve bizimkiler kahramanlık yapıyor.. Çocukken yarışmada rakibi olan Eddie, evine kuruluma gittiği Violet de destek ekip..


Boşa izlemeyin bence, zaman kaybı. Yönetmeni de Gremlins (1984) efsanesinin yazarı, Harry Potter ve Home Alone gibi serilerin ilk iki filmini yönetmiş bir Chris Columbus ha.. Aslında izlesen izlenir gibi duruyo dışardan bakınca di mi.. Hele bi de kadroya bak: Adam Sandler, Kevin James, Josh Gad.. Michelle Monaghan, Game of Thrones'un Tyrion'ı Peter Dinklage.. Çok az olarak da RED serisinin Ivan'ı Brian Cox, yine Game of Thrones'tan Eddard Stark Sean Bean ve korku filmlerinin ve kolej filmlerinin  vazgeçilmez sarışınlarından Ashley Benson var..


Ben bu kadronun gazına geldim siz gelmeyin.. 3 verdim puan olarak.. Yani bence yazık etmişler Patrick Jean'in fikrini.. Gerçi iyi para almıştır.. Hala güzel fikir ama daha güzel bi hikaye yazılabilirdi..
Resmen gülmedim filmde, belki bi iki yerde.. O da: Tyrion yardımı karşılığında başkandan hem hapisten çıkış, hem ada, hem vergi muafiyeti, hem de Serena Williams ve Martha Stewart'la üçlü yapmak istediğini söylüyo.. Başkan da, ada olmaz, kızların da ikisi birden olmaz birini seç diyo. Anında Serena diyo.. Serena da arkadaşına, ada karşılığı bu herifle takılıyorum diyo.. Buna güldüm biraz..

11.10.15