Beyond the Reach (2014)


Hayırlara vesile oldu bak, zamanında Spartacus (2010-13) dizisiyle tanıdığımız tatlış Hanna Mangan Lawrence'ın oynadığı filmlere göz atarken gördüm bunu, aldım listeye, bekliyor epeydir. Şimdi -isim vermeyeyim- korsan bi film izleme sitesinde gezinirken denk geldim, açtım hemen. Düşük beklentiyle, ne çıkarsa bahtıma diyerek başladım izlemeye. Film bittiğinde vays dedim, helal dedim.

Fransız Jean-Baptiste Leonetti'nin yönettiği filmin senaryosu Robb White'ın Deathwatch isimli romanından uyarlanmış. Michael Douglas ve Jeremy Irvine'ın ikili performansını ve küçük bir rolle de Hanna Mangan Lawrence'ı izliyoruz.


Ben, sevgilisi Laina'nın üniversite için şehir değiştireceği üzüntüsüyle yanar tutuşur. Ama yapacak bir şey yok, kız okumaya gidecektir, Ben, kasabada işlerin başında durmalıdır. Ailesini kaybettiğinden beri bütün işlerle Ben ilgilenmektedir. Kasaba dediğim de çöl aslında... Bu bölgede avlanabilen bir hayvan için kasabaya bir iş insanı gelir, tam teçhizatlı kamyoneti ve son model tüfeğiyle... Kasabanın şerifi, bu adamı Ben'le tanıştırır, Ben adama av için rehberlik edecektir. Pusuya yatarlar ve dağın tepesinde gördükleri bir hareketliliğe ateş eder adam. Adamın vurduğu bir hayvan değildir. Dup dup...


İş insanı işi Ben'in üstüne yıkmaya çalışır ve bunun için de Ben'in çölde vurulmadan ölmesi gerekmektedir. Ben'i çöle salar... İlginç bir gerilim, güzel bir aksiyon. Oyuncular da çok başarılı... Belli ki çok masrafsız bir şekilde de kotarılmış bir film. Finali de güzel bağlandı... Gerilim sevenlere tavsiye ederim.

21 Haziran 2020