Nina (2016)


Nina, Nina, Nina! Bir ara bir film sitesinde gezerken Rocketman (2019) filmi için şöyle bir yorum görmüştüm "Sık sık adını duyduğumuz ama kim olduğu hakında fikrim olmayan birini tanımak için güzel bir film." Ben de genel olarak müzisyen biyografilerine bu kafayla yaklaşıyorum. Müzik çok uzun bir süre hiç ilgi alanım olmadı, onun için müzikle ilgili pek çok şeyden mahrum büyüttüm kendimi. Çok eksiğim olduğunu ve hemen arayı kapatmam gerektiğini sık sık hissediyorum. Bunlar da çok öğretici, hatta öğrenmenin en kolay yolu gibi geliyor. Gerçi kitaplardan öğrensek daha kalıcı bilgi oluyor elbette ama sinema daha sıkıştırılmış, bizim gibi az zamanda çok şey yapmak isteyenlerin daha çok işine geliyor. O bakımdan çok keyifli.


Dün gece Müslüm (2018) izledim şimdi de Nina (2016), Nina Simone, Amerika'nın Müslüm'ü o da bir nevi!.. Tabii ki her siyah sanatçı gibi sahneye çıkmak, sahnede kalmak onun için de bir gurur meselesi, bir devrim. Filmde ailesiyle bir sorununu görmesek de yalnız büyüyen bir çocuk olduğu anlatılıyor. Daha çocukken sahneye çıkmaya başlayan, gençliğinde alkolle boğuşan, çıktığı sahnelerde hep bir kavga dövüş, hep bir saldırgan tavırlar sergileyen delifişek. Siyah sol yumruk kolyesine bakın, ateş ediyor resmen!


Kendine has ses tonu ve piyanoya yeteneği, yediği her halta rağmen insanların kendisine saygı duymasını sağlamış. Sonra Amerika'dan kaçıp Fransa'da daha ufak sahnelerde devam etmiş.

Bu arada bağımlılık tedavisi için yattığı hastanedeki hemşiresi Clifton'a asistanlık teklif edip Paris'e beraber gelmesini istiyor. Ama nasıl şirret kadın, güzelim çocuğu da küstüre küstüre çalışıyor.


Böyle bir hikayesi var Nina'nın. Zoe Saldana başrolde, çok da güzel iş çıkarmış bence, çok severim zaten kendisini. Clifton rolüyle de David Oyelowo eşlik ediyor Saldana'ya. Oyelowo bundan önce de Selma (2014) filmiyle siyahi devrimin başrolü Dr. Martin Luther King'i oynamıştı. Nina (2016)'nın yazanı yöneteni Cynthia Mort'un ilk yönetmenliği. Açıkçası ben beğendim filmi, çok ödül mödül alamamış bir yerleden ama ben sevdim. imdb puanı 5,4 ben 7 verdim.


24.11.19