Mavi Gece (2015)


Adanalı sinemacı Ahmet Hoşsöyler'in yazıp yönettiği film, kötü. Ama çok güldüğüm, epey beğendiğim birkaç detay hatırına adını anmak istediğim bi film. İzlemem de durduk yerde oldu, youtube'da öylesine dolanırken, birkaç ilginç video izlerken, sıradaki klip olarak açıldı film ve kapatmadım, izledim.

Hikayesi pek orijinal değil. Lüks bir hayatı olan doktor kadın, varoşluğuyla memnun taksici bir adam. Doktor hanım eşiyle beraber taksidedir, taksi kaza yapar, taksici bayılır. Gittikleri hastane -nedense- doktor hanımın zaten kendi hastanesi imiş ve yetmezmiş gibi taksicinin doktoru da o imiş.. Yani sen doktorsun, bi taksidesin ve taksi kaza yapıyor, o adamı tutup kendi hastanene götürüyosun ve ilk müdahaleyi yine sen yapıyosun. Manyaksın çünkü. Neyse.. Tam serumla falan oynarken doktor, hop bi şimşek çakıyor ve doktor da bayılıyor. Ondan sonra o o oluyor, bu bu. Yani taksici adam aslında kadın, doktor kadın da aslında taksici oluyor. Dışardan bakınca kimse bi şey anlamıyor ama ruhlar yer değiştirmiş işte..


Güzel detaylar şunlar.. Bazen oyunculuğun zirvelerine çıkan Fırat Tanış ve Ayça Varlıer, karşı cinsten o kadar güzel hareketler yapıyorlar ki, takdir tebrik az kalır. Ama yeri geliyor, sıçışlardan sıçış beğen. Yıllardır piyasada yönetmen olan Hoşsöyler beyefendinin rolü bu iyiyi kötüyü ayıklamak değil mi, ben mi anlamıyorum bu işten.. Belli ki yapabiliyor oyuncun, kullansana.. (Tabii ki benden iyi biliyodur da, ben şu an artistlik yapıyorum, blog benim, klavye benim sonuçta..) Fırat Tanış iç sesiyle, Ayça Varlıer tepkisi "Lan, meme mi lan bu?!", güzel hareketti, aynada kendini süzmesi falan..

Eğlendim eğlenmesine ama bazı hareketler insanı hayal kırıklığına uğratıyor işte.. Ayrıca, 'mavi gece' ney ya?!. Filme puanım 4/10..

170216