Yanımda Kal (2018)


Senarist Çağlar Yurt, aslında İşler Güçler ve Kardeş Payı gibi çok eğlenceli dizilerin senaryo ekiplerinde yer almış, temeli sağlam atmıştı ama çok yakınlarda izlediğim Hollywood uyarlaması İlk Öpücük (2017) filmi yüzünden çok ayıplamıştım kendilerini, durduk yerde sinirlenip gömmüşüm biraz. Ama o saçmalıktan sonra orijinal diye yazdığı bu senaryonun da çok bir numarası yok. Çok standart bir "ölümcül hastalığa yakalanan kız ve ölmeden önce yapılacaklar listesi" hikayesi. Yönetmen, Uğur Yağcıoğlu; ilk yönetmenliğinde Ferhan Şensoy oynatan tip.

Başrollerde Çağlar Ertuğrul ve Meriç Aral; tabii ki Meriç var diye açıp izlediğim bir film.. Tatlı çift olmuşlar ama ikisinin de performansı çok daha iyi olabilirdi, biliyoruz, ben burada boku yönetmene atmayı uygun buluyorum; oynatmasını bilememiş.


Zeynep, trilyarda bir görülen bir hastalığa kapılmış, henüz tedavisi yok, yakında ölecek. Madem ölecem ne yatağa bağlı kalayım, kalan ömrümde istediğim her şeyi yapayım diye düşünerek bir dizi kart hazırlıyor: Bir hayvanın hayatını kurtar; Spor araba sür; Saçma bişey yap gibi ilginç ilginç görevlerle kalan hayatını renklendirmeye çalışan bir kız. Ve ona aşık olacak, aşırı havalı işi olan, iyi kazanan ama işten güçten hiçbir şeye fırsat bulamayan yakışıklı bir genç.

Takılıyollar, geziyollar, biraz ağlayıp biraz gülüyollar.. Ben filme 5/10 verdim çünkü iyi mi kötü mü bilmedim. Kötü film demeye dilim varmadı açıkçası çünkü derdini anlatıyor, sıkıcı değil; iyi film hiç değil zaten.. Onun için benim puanım 5.

31.12.19