Late Night (2019)


Film bitti, çok eğlendim falan, kimmiş bu Katherine Newbury, niye duymadım diye google'lıyorum hep filmden sahneler, hep film hakkında bişeyler.. Jeton düştü sonra, gerçek değil ki bu kadın, kurgu hikaye! O kadar alışmışım ki son zamanlarda gerçek hikayeden uyarlama sinema filmleri izlemeye, bunu da otomatikman gerçek sanarak -demek ki epey başarılı bir anlatım- baş karakter komedyen hanımefendinin gerçekten başına acayip şeyler gelmiş bir ünlü televizyoncu olduğunu falan düşündüm. Golden Globe'u vardı diye oralara bakıyorum falan..


Katherine Newbury, -20 sene var bu işi yapan- bir gece tv programı sunucusu, sayısız Emmy, Golden Globe sahibi, Ellen DeGeneres gibi takım elbiseli, kısa saçlı falan bir kadın. (Ellen mı bundan çakmış, bu mu Ellen'dan, hangisi daha yaşlı falan diye düşünüyorum bir yandan) Katherine, yıllardır süren şovunda bir izlenme kaybı olunca bir şeyleri değiştirmesi gerektiğini düşünüyor, yazar kovuyor yeni yazar alıyor, onu da kovuyor falan.. En son ekipte kadın yazar olsun diye tecrübesiz Molly'yi alıyorlar ekibe. Tabii dışarıdan bir göz ve taze bir vizyon işe yarar fikirler üretebiliyor. Katherine'in hem karakterine hem kariyerine dokunabilen Molly tam bir kurtarıcı melek gibi dolaşıyor.


Güzel kurgulanmış, eğlenceli, -yediğim üzere- aşırı gerçekçi duran bir hikaye ve üstelik çok başarılı bir oyuncu performansı sunuyor. Katherine rolüyle karşımıza çıkan, 2 Oscar 2 Golden Globe sahibi Emma Thompson, bu sene de Golden Globe'a aday gösterildi bu rolle. Ki zaten filmden de bu sayede haberdar oldum ve hemen izledim. Çok beğendim. Çok beğendim derken, eğlenceli film işte, yeni bişey vaadetmiyor ama güzel vakit geçirtiyor.


Hindistan kökenli Kanadalı hanımefendi Nisha Ganatra, Hindistan kökenli Masaçusetsli hanımefendi Mindy Kaling'in senaryosunu yönetiyor. Mindy, kurtarıcı melek rolünü kendisi için yazmış zaten. Mindy'yi hepiniz biliyorsunuzdur aslıdna filmlerde falan hep küçük küçük rol alır, tip oyuncusudur. Komedi yazarlığını da tahmin ederek bu filmde oynadığı karakterin kendisi olduğunu düşünmüştüm. Yani şöyle, bir tv sunucusunun Hintli bir kadın yazarı var; e bu aslında kendisidir, kendini oynama fırsatı bulmuştur belki falan diye düşündüm yani.. Hani gerçek sandım ya ben hikayeyi.. Üff açıklayıcı olsun diye ikinci cümleyi kurdum iyice karıştı galiba.. Düşüncelerimi anlamak hep zor bir işti zaten.

22-12-19