73. Altın Küre Ödülleri


Bi tek ben mi çok ciddiye alamıyorum, yoksa kimse mi sallamıyo bu ödülleri bilmiyorum ama sinema dünyasının -çok para harcanma, olay yaratma bakımından- en prestijli ikinci ödül töreni Golden Globe'ta dün ödüller sahiplerine dağıtıldı.. O değil de Leonardo DiCaprio Oscar alamıyo bari bunu alsaydı, aldı mı? Aldı, aldı.. Üçüncü kez Golden Globe kazanmış oldu..

En İyi Film - Dram: The Revenant (2015)
En İyi Film - Dram Olmayan: The Martian (2015)

En İyi Yönetmen: Alejandro Inarritu, The Revenant (2015)
En İyi Senaryo: Aaron Sorkin, Steve Jobs (2015)

En İyi Aktör - Dram: Leonardo DiCaprioThe Revenant (2015)
En İyi Aktör - Dram Olmayan: Matt Damon, The Martian (2015)
En İyi Aktris - Dram: Brie Larson, Room (2015)
En İyi Aktris - Dram Olmayan: Jennifer Lawrence, Joy (2015)

En İyi Yardımcı Aktör: Sylvester Stallone, Creed (2015)
En İyi Yardımcı Aktris: Kate Winslet, Steve Jobs (2015)

En İyi Yabancı Dilde Film: Saul Fia (2015)
En İyi Animasyon Film: Inside Out (2015)


Bence benim bu töreni ciddiye alamayışımın sebebi Drama ve Musical or Comedy diye ikiye ayırdığı kategorileri.. Yukarıdakilerin haricinde bir de televizyon filmleri, diziler ve mini seriler için benzer kategorileri var, onları hiç yazmiyim şimdi, çoğu adını duymadığım şeyler zaten.. Siz de çok ilgilenmezsiniz diye tahmin ediyorum..

Golden Globe için "Oscar habercisi" derler, bu mantıkla The Revenant (2015) hakimiyetinde bir Oscar dönemi bizi bekliyor. Oscar adayları da üç gün sonra yine bu blogta 4. Geleneksel: Oscar Adayları ve Kehanetlerim başlığında olacak, hatta oldu!..

Bu arada, benim 2015'in En İyi Filmleri listemi görmüş müydünüz?

110116