2015'in En Beğendiğim Filmleri


Senenin en iyi filmlerine nasıl karar verilir ki, şöyle.. Aktif film izleyicisiyseniz zaten imdb.com üyeliğiniz vardır ve her filmden sonra bi puan veriyorsunuzdur. Tamam, boş verelim şimdi sizi, ben her filmden sonra veriyorum puanımı.. Sonra o listede filtreleme yapıp, sadece 2015'i seçip, en yüksek puanlama üstte olacak şekilde dizmesini istiyoruz. 10 üzerinden 8 puan verdiğim -ikisi yerli- altı film varmış mesela, bunlar bana göre senenin en iyileri durumundalar. 2015 yapımı kırk sekiz film izlemişim ve henüz izlemediklerimi de göz önünde bulundurarak bunlara şimdilik 2015'in En İyi Filmleri diyebilirim.. Buyrunuz:


Sonradan izlediklerimle bu listeye dahil edilecek filmler var:


Ve ben kendi adıma senenin en iyi filmi olarak Room (2015) diyebilirim, bu sene benden on üzerinden dokuz puan alan tek film.. Bu üstteki listeye bir de Carol (2015)'ı ekledim, sekiz vermedim ama sekizlik filmlerin arasında olmayı hakkediyor..

7 puan verdiğim Macbeth (2015), Cobain: Montage of Heck (2015) ve Avengers: Age of Ultron (2015) da dikkat çeken işlerdi, kaynamasınlar..


Tüm dünyada sene içinde en çok kazanan film 650 milyonluk hasılatla Jurassic World (2015) olmuş, hemen arkasında Avengers: Age of Ultron (2015) var 460 milyon dolarla..
Türkiye'de en çok kazanan film ise -daha yeni vizyona girmesine rağmen- 5 milyon lira ile Düğün Dernek 2: Sünnet (2015), ardında 3,5 milyon lira hasılatlı Mucize (2015) var..
İki listede de üçüncü sırada Furious Seven (2015) yer alıyor..


Peki bu sene izlediğim filmlerden aklımda kalanlar, en azından kalsa güzel olurlar kimler? Southpaw (2015)'daki kısa ama etkili rolüyle Rachel McAdams, Bulantı (2015)'daki enfes oyunculuğuyla gönüllere taht kuran Öykü Karayel, Me and Earl and the Dying Girl (2015)'deki tatlı kız Olivia Cooke ve The Man From U.N.C.L.E. (2015)'daki gizli gizli ajan Alicia Vikander.. Hiç izlemeyeceksen bile bu kızlar yüzünden izlersin yani..

Z Raporu Aralık 2015 (Güncelleme Ocak 2016)


Bu sene sonu listesi işine şöyle bir standart getiriyorum, imdb.com'da 8 ve üzeri verdiğim filmler içerisinden ilk 10 yapmak... Nasıl fikir?! Sonuçlar şöyle: