Bridge of Spies (2015)


Sadece afişini görüp, "Yok ya," demiştim, "izlemem ben bunu".. Kötü olacağından değil de düz bi film gibi hissetmiştim, Tom Hanks falan.. Sonra Oscar adaylıkları açıklanınca altı adaylığından biri olan En İyi Senaryo dalında Coen'lerin adını görünce ilgilendim, yönetmen de Steven Spielberg'miş.. İzleyince baştaki fikrim çok değişmedi..


Donovan başarılı bir avukat.. 50'ler.. Avrupa'da, Almanya'nın ortasına duvar örülüyor, Rusya ve Amerika soğuk savaş halinde..
Casusluk coşmuş, iki ülke de birbirlerine casus gönderip bilgi toplamaya, elini kuvvetlendirmeye çalışıyor.. Amerika'da, Rudolf Abel, Rus casusu olduğu gerekçesiyle tutuklanıyor. Millet istiyor ki, asılsın bu vatan haini.. Yasalar diyor ki, o da insan, yargılanacak hatta avukat ayarlanıp savunulacak, Amerika'nın ne kadar insansever bi ülke olduğu gösterilecek. Ama hiçbir avukat bu savunmaya yanaşmayacağından kısa çöpü Donovan çekiyor.. Donovan da gerçekten iyi bir avukat olduğu için adamı durduk yerde idamdan kurtarıyor, kendi de vatan haini oluveriyor.. Oysa sadece insani değerleri koruyor.. Donovan'ın bahanesi, eğer Rusya da bizim casuslardan birini yakalayacak olursa, elimizde takas için biri olmalı..


Tom Hanks başrolde; Rus ajanını oynayan yanrol Mark Rylance, Oscar adayı olacak kadar başarılı bir oyun çıkarmış.. Üç teknik adaylıkla beraber En İyi Film için de aday gösterildi film.. En iyi film falan değil şimdi, ne filmler izledik - güzel film sadece, 7/10.. Tüm adaylıkları ve diğer adaylar şurada: 4. Geleneksel: Oscar Adayları ve Kehanetlerim.. Vatan hainliğinden kahramanlığa giden, -aslında gayet tipik- Amerikan hikayelerinden. Senaryoya Ethan-Joel Coen'lere Matt Charman yardım etmiş, belki de tam tersidir bilmiyorum.. Gerçek hikayelerden esinlenildiği yazıyordu başında.. Tom Hanks'in karısını Amy Ryan oynuyor..

Mark Rylance'ın Oscar alma şansını bilemiyorum, iyi performanstı hakikaten ama kategoride -benim favorim- Spotlight (2015)'tan Mark Ruffalo ve genelde baya iyi iş çıkaran The Revenant (2015)'tan Tom Hardy var.. En ne olacağı belli olmayan kategori de bu herhalde ha..

170116