4. Geleneksel: Oscar Adayları ve Kehanetlerim


88. Akademi Ödülleri Adayları
Dört senedir, geleneksel olarak yazdığım bir yazı dizisi bu.. Geleneksel olarak yazmak neyse?!

Oscar töreninden önce, kazananları tahmin edip kaç doğru tahmin yaptığımızla falan eğleniriz biz film izleyiciler... Genelde tek başıma izlerim töreni, çünkü çevremdeki büyük bir çoğunluk sabah haberlerinden/internetten falan alır sonucu, normal insanlar onlar.. Bense izlerken "Bunu seçeceğinizi biliyorum ama n'olur şunu seçin, n'olur" falan derken buluyorum kendimi...

Adayların açıklanmasını, yayınını keserek 'son dakika' gelişmesi şeklinde gösteren kanallara teşekkür ederek hemen adaylarla beraber kimin kazanacağı kehanetiyle heyecana ortak olalım. İddaa, batak bilmeyenlerin eğlencesi -28 Şubat'taki tören için- Oscar Kehanetçiliği başlasın... Şimdilik sadece yaklaşık üçte birini falan izlediğim filmler hakkında kehanetlerim aşağıdaki gibi.. Hepsini izlemeden yorum yapabilirim gayet de, çünkü adı üstünde, kehanet bunlar, tırışkadan name..

En İyi Film Adayları
Spotlight (2015)
The Revenant (2015) akademinin tercih edeceği
Room (2015) benim tercihim
Brooklyn (2015)
Bridge of Spies (2015)
The Martian (2015)
Mad Max: Fury Road (2015)
The Big Short (2015)

En İyi Yönetmen Adayları
Alejandro Inarritu, The Revenant (2015) akademinin tercih edeceği
Tom McCarthy, Spotlight (2015)
George Miller, Mad Max: Fury Road (2015)
Lenny Abrahamson, Room (2015) benim tercihim
Adam McKay, The Big Short (2015)

En İyi Kadın Oyuncu Adayları
Cate Blanchett, Carol (2015)
Brie Larson, Room (2015) benim tercihim
Saoirse Ronan, Brooklyn (2015)
Jennifer Lawrence, Joy (2015) akademinin tercih edeceği
Charlotte Rampling, 45 Years (2015)

Çünkü Akademi Jennifer'ı çok seviyo.. -Nasıl?


En İyi Erkek Oyuncu Adayları
Bryan Cranston, Trumbo (2015)
Leonardo DiCaprioThe Revenant (2015)
Michael Fassbender, Steve Jobs (2015) benim tercihim
Eddie Redmayne, The Danish Girl (2015) akademinin tercih edeceği
Matt Damon, The Martian (2015)

Normalde Akademi, 'and the Oscar goes to..' kartına sürekli The Revenant (2015) yazmak isteyecek ama DiCaprio işi bozuyo.. 12 dalda aday olmak ney lan; bu arada Neylan diye isim var, hatta Semen diye de var, söylemesi zor ama güzel.. Semen'in ilkokulda sınıfta adaşı bile varmış, ikisinin ortasında tutulan dileğin gerçekleşme ihtimalinin çok yüksek olduğuna inanılırmış.. O zaman selam gönderelim..

Ayrıca, aşağısı için diyeceklerim de var, Akademi Kate'e verecek ödülü çünkü ben Kate'i hiç sevmiyorum. Ve ayrıca Rooney Mara neden yardımcı rolde aday oluyor, onu da iki üstteki grupta, Kate'le beraber görmek isterdim, üstelik o grupta kimin yerine gelmesi gerektiği de çok açık.. Resmen yaşlı kontenjanı var Oscar'ın..

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu Adayları
Jennifer Jason Leigh, The Hateful Eight (2015)
Alicia Vikander, The Danish Girl (2015)
Kate Winslet, Steve Jobs (2015) akademinin tercih edeceği
Rachel McAdams, Spotlight (2015)
Rooney Mara, Carol (2015) benim tercihim

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu Adayları
Mark Rylance, Bridge of Spies (2015)
Sylvester Stallone, Creed (2015)
Tom Hardy, The Revenant (2015) akademinin tercih edeceği
Mark Ruffalo, Spotlight (2015) benim tercihim
Christian Bale, The Big Short (2015)

En İyi Özgün Senaryo Adayları
Matt Charman, Ethan Coen, Joel Coen - Bridge of Spies (2015) akademinin tercih edeceği
Alex Garland - Ex Machina (2015)
Pete Docter, Meg LeFauve, Josh Cooley, Ronnie Del Carmen - Inside Out (2015)
Josh Singer, Tom McCarthy - Spotlight (2015) benim tercihim
Andrea Berloff, Jonathan Herman, S. Leigh Savidge, Alan Wenkus - Straight Outta Compton (2015)

En İyi Uyarlama Senaryo Adayları
Charles Randolph - Adam McKay, The Big Short (2015) akademinin tercih edeceği
Nick Hornby, Brooklyn (2015)
Drew Goddard, The Martian (2015)
Emma Donoghue, Room (2015) benim tercihim
Phyllis Nagy, Carol (2015)

En İyi Görüntü Yönetmeni Adayları
Edward Lachman, Carol (2015)
Robert Richardson, The Hateful Eight (2015)
John Seale, Mad Max: Fury Road (2015)
Emmanuel Lubezki, The Revenant (2015) akademinin tercih edeceği benim de tercihim
Roger Deakins, Sicario (2015)

En İyi Kurgu Adayları
Margaret Sixel, Mad Max: Fury Road (2015)
Hank Corwin, The Big Short (2015) benim tercihim
Tom McArdle, Spotlight (2015)
Stephen Mirrione, The Revenant (2015) akademinin tercih edeceği
Maryann Brandon - Mary Jo Markey, Star Wars: The Force Awakens (2015)

En İyi Prodüksiyon Tasarımı Adayları
Adam Stockhausen, Rena DeAngelo, Bernhard Henrich - Bridge of Spies (2015)
Colin Gibson, Lisa Thompson - Mad Max: Fury Road (2015)
Arthur Max, Celia Bobak - The Martian (2015) benim tercihim
Jack Fisk, Hamish Purdy - The Revenant (2015) akademinin tercih edeceği
Eve Stewart, Michael Standish - The Danish Girl (2015)

En İyi Kostüm Adayları
Sandy Powell, Carol (2015) benim tercihim
Sandy Powell, Cinderella (2015)
Paco Delgado, The Danish Girl (2015)
Jenny Beavan, Mad Max: Fury Road (2015)
Jacqueline West, The Revenant (2015) akademinin tercih edeceği

En İyi Saç & Makyaj Adayları
Mad Max: Fury Road (2015)
The Revenant (2015) akademinin tercih edeceği
ve adı çok uzun 2013 yapımı bi İsveç filmi.. benim tercihim

Bu film buradaysa vardır bi bildikleri, daha adını yazamıyorum ama belli ki makyajlar çok iyi.. Akademinin tercihi olarak da bunu gösterecektim de DiCaprio'lu espri gereği bu şekil yazdım.. Bu arada bu filmin adını gerçekten yazabilecek durumda değilim, kimse de değildir, öyle bir durum yoktur.. Ama indirdim izleyecem, belki o zaman yazarım..


En İyi Film Müzikleri Adayları
Carter Burwell, Carol (2015)
Ennio Morricone, The Hateful Eight (2015) akademinin tercih edeceği
Johann Johannsson, Sicario (2015)
John Williams, Star Wars: The Force Awakens (2015) benim tercihim
Thomas Newman, Bridge of Spies (2015)

En İyi Şarkı Adayları
Sam Smith, James Napier - "Writing's On The Wall", Spectre (2015)
David Lang - "Simple Song #3", Youth (2015) akademinin tercih edeceği
The Weeknd, Belly, TBD, Stephan Moccio - "Earned It", Fifty Shades of Grey (2015)
Diane Warren, Lady Gaga - "Til It Happens to You", The Hunting Ground (2015)
J. Ralph, Antony Hegarty - "Manta Ray", Racing Extinction (2015) benim tercihim

En İyi Ses Miksajı Adayları
Mad Max: Fury Road (2015)
The Martian (2015)
The Revenant (2015) akademinin tercih edeceği
Star Wars: The Force Awakens (2015) benim tercihim
Bridge of Spies (2015)

En İyi Ses Kurgusu Adayları
Mad Max: Fury Road (2015)
The Martian (2015)
The Revenant (2015) akademinin tercih edeceği
Star Wars: The Force Awakens (2015) benim tercihim
Sicario (2015)

En İyi Görsel Efekt Adayları
Ex Machina (2015)
Mad Max: Fury Road (2015)
The Martian (2015) benim tercihim
The Revenant (2015) akademinin tercih edeceği
Star Wars: The Force Awakens (2015)

En İyi Animasyon Film Adayları
Anomalisa (2015)
Inside Out (2015) akademinin tercih edeceği benim de tercihim 2
Shaun the Sheep Movie (2015)
Omoide no Mani (2014)
O Menino e o Mundo (2013)

En İyi Yabancı Dilde Film Adayları
El Abrazo de la Serpiente (2015)
Krigen (2015)
Mustang (2015) benim tercihim
Saul Fia (2015) akademinin tercih edeceği
Theeb (2014)

Neden Mustang (2015) diyen olmaz herhalde ama neden Saul Fia (2015) sorusunun cevabı, çünkü Golden Globe aldı..


En İyi Belgesel Film Adayları
Amy (2015)
Cartel Land (2015)
The Look of Silence (2014) akademinin tercih edeceği benim de tercihim 3
What Happened, Miss Simone? (2015)
Winter on Fire (2015)

En İyi Kısa Film Adayları
Ave Maria [2015] akademinin tercih edeceği benim de tercihim 4
Day One [2015]
Alles Wird Gut [2015]
Shok [2015]
Stutterer [2015]

Sanki diğerlerinde öyle yapmamışım gibi son iki kategoride sezgilerime güvendim..

İki kısa film kategorisi daha var, Kısa Animasyon ve Kısa Belgesel diye; ne gerek var.. Bu arada adayları görünce beni dumur eden iki film oldu: Biri, Mad Max: Fury Road (2015), tamam çok kötü film değil ama bu kadar iyi film de değil, on adaylık ne?.. Ben hakkında yazmaya değer görüp başlık bile açmadım zamanında, ama artık şart oldu.. Nitekim açtım da.. İkincisi, Bridge of Spies (2015), bunu daha izlemeden, -muhtemelen posteri yüzünden- izlemem lan ben bunu dedim ve izlemedim, hiç umrum olmadı; gel gör ki altı adaylık çıkardı.. Bir de pozitif dumur: Joy (2015) var, güzel film ama kesin hakkettiğinden fazla ilgi görecek diye düşündüm, yok, pek sallanmadı..

Şimdi artık şu izlemediklerime girişebilirim yavaş yavaş, izledikçe yazarım, meraklısı takipte kalsın. Ve kendime söz, bu sene şu kısa filmlerin hepsini izleyecem, çok boşladım kısayı, haklısınız..

150116