Burnt (2015)


Çok iddialı olmayan, kendi halinde bir film. Yönetmeni, ER ve Shameless dizileriyle bilinen John Wells; iki sene önceki filmi August: Osage County (2013) ile iki Oscar adaylığı çıkarmıştı oyuncular.. Bu filmin Oscar'da pek konuşulacağını sanmıyorum, -tekrar- kendi halinde bir film işte. Başrol Bradley Cooper'ı 2005'te Kitchen Confidential ile çılgın şef olarak izlemiştik zaten, benzer bir rolle yine..


Eski efsanelerden Adam Jones, New York ve Paris'te adı çıkmış, pek çok mutfak çalışanının idolü olmuş, düşmanlığa varan rakipler edinmiş bir çılgın. Paris zamanlarında şöhretin de verdiği gazla uyuşturucu, alkol ve seks üçlüsünün batağında kariyerini düşüşe geçirmiş. Paris'te uyuşturucu piyasasına büyük borç takıp New York'a gelen şef, eski dostlarının katkısıyla ve yeni keşiflerle küllerinden doğma planı kurar. Bağımlılıklarından kurtulur, ekibini kurar, önemli bir restoran dergisinde iki yıldızlı adını üç yıldıza çıkarmak hedefiyle güzel yemekler yapar. Ama daha açılış gecesi fiyaskoyla sonuçlanır..


Bu da böyle hayattan intikam almaya çalışan genç bir şefin hikayesidir. Bradley Cooper'a American Sniper (2014)'da rol arkadaşı Sienna Miller, Rush (2013)'la takdirleri toplayan Daniel Brühl, Intouchables (2011)'la tanıdık oyuncu olan Omar Sy ve 2015'in getirdiklerinden The Man From U.N.C.L.E. (2015)'la hayatımıza giren Alicia Vikander; küçük rollerle de Emma Thompson ve Uma Thurman eşlik ediyor.


Filmi izlerken aklıma gelip durdu, arada bir mesajlarla taciz ettiğim, görüşmüyor muyuz artık diye diye darladığım, eğitimini tamamlayınca Adam Jones'la meslektaş olacak tatlı bi kız var, ona da burdan selam söylüyorum.. Beşiktaş'ta kısa süre çalışıp çok daha uzun süreler müdavim olup takıldığım restoran-kafe-bar bi mekan var; orda çalıştığım süre boyunca çok izledim mutfak çalışma şeklini, çok tatlı bi aşçı vardı, -anaç baya- onu izlerdim yemek yaparken, eğlenceliydi izlemek. Sonra o kızla da karşılaştık bi yerde aşırı zayıflamıştı ben tanıyamamıştım o tanımıştı, bi gün vodkalı jöle yapmıştı unutamıyorum, ona da selam olsun burdan.. Kocaman tabağa iki parça yemek koyup süsle püsle dünya para alan pahalı restoranlar, size de selam olsun.. Filme puanım 6/10..

040116