Me and Earl and the Dying Girl (2015)


Jesse Andrews 2012'de basılan filmle aynı isimdeki ilk romanını kendi senaryolaştırıp yönetmen Alfonso Gomez-Rejon'a teslim etmiş. Alfonso da aslında dizi sektöründe ama geçen sene bir korku filmi yapıp sinemaya atılmış. Yani ikisi de çok tecrübeli tipler değil ve bu film tecrübenin her şey olmadığını gösteriyor. Amerika'da Sundance ve Seattle film festivallerinden ödüllerle çıkan filmin hala dünyanın çeşitli yerlerinden ödül haberleri geliyor.


Greg ve Earl'den Bahsedilen Bölüm
Greg ve yakın arkadaşı Earl, okuldaki diğer tiplerden kendilerini soyutlamış, dışlandıkları için diğerlerini dışladıkları bir düzen kurmuş liseliler. Okul çok saçma bi yer, bitse de gitsek kafasındalar. İyi anlaştıkları bi hocaları var, öğlen yemeğini bile onun odasında yiyolar, yemekhanede kimseyle muhatap olmamak için. Greg'in ilginç sosyolog babasının önceleri zorla izlettiği filmler, Greg ve Earl'ün hobisi olmuş. Klasikleşmiş 80'ler 90'lar sinemasını izleyip izleyip kısa parodilerini çekiyolar.


Rachel'dan Bahsedilen Bölüm
Kanser olduğunu öğrendikten sonra okula gidişlerini seyrelten, iyi niyetli ama çatlak annesiyle ve genellikle arkadaşsız zaman geçiren tatlı kız Rachel. Bi samimiyetleri olmamasıyla beraber annesinin zoruyla ziyaretine gelen Greg'le arkadaş olmaya çalışırlar. Yine muhabbetin tıkandığı bir ara Greg, yaptıkları filmlerden bahseder ve Rachel, o filmlerin bir numaralı hayranı olur. Çünkü başkla kimseye izletmez Greg ve Earl.


Film Tanıtımının Bağlandığı Bölüm
Rachel'ın arkadaşı Madison, Greg'e, Rachel için bir film yapmasını önerir, çok hoşuna gideceğini düşünür.

Filmde sık sık kullanılan, işte, 'vay efendim şu bölüm', 'yok efendim bu bölüm' isimli ayraçlardan bir tutam sunmak istedim. Filmin fragmanında "Juno (2007)'nun Çıktığı Stüdyodan" diyor. Hah, ben de diyorum neyi andırıyor. Hava aynı hava, demek aynı stüdyoda olmasından kaynaklanıyor..

Oyuncular: Thomas Mann, RJ Cyler, Olivia Cooke ve Katherine Hughes.. Yıldızımız Olivia'nın saçlarını gerçekten kesmişler, pisler.. Çok güzel kız, çok başarılı oyunculuk. Hastası oldum efendim.. Filme puanım 8/10

15.12.15