Heartbreakers (2001)


Jason Lee'yi merak ettim, bi dizisini izlesem mi ne yapsam diye karar aşamasında filmlerine göz atarken buldum bunu. Baktım Jennifer Love Hewitt var, Ray Liotta falan da var. Sonra fark ettim, ben hiç Jennifer Love Hewitt de izlememişim, çok da tatlı kadındır ama ıskalamışım işte. Elbet izlemeliyim bu filmi diye şe'yaptım, indirdim. Bu üçlü haricinde kadroda Alien'ın ilk filmlerinden bileceğiniz Sigourney Weaver ve küçük bir rolle de -Hangover filmleriyle kendini sevdiren- Zach Galifianakis var..


Anne kız şirket olmuş, zengin adam ayıklayıp para indirme peşindeler. Anne, bir adamın aklını alır, üç ayda evlenilecek kıvama getirir, sonra kız gelir adamın aklını alır, anne bunları basar ve yüklü bir tazminatla boşanıp aynen topuk. Kız artık isyanlarda, ben tek başıma çalışcam, senin himayende olmak istemiyorum kafasında; Anne, korumaya çalıştığı kızını aşk denen illetten mahrum bıraktığının farkında değil. Ama gün geliyor işler ters gidiyor, Kız aşık oldu olacak..


Bu tarz eğlenceli aksiyonu seven var sevmeyen var, herkese izletemezsin ama ben zaten arada izliyorum, biraz da kafa dinleyelim, düşünmeden bakalım şu ekrana kardeşim.. Hep sanat filmi izleyecek değiliz ya. Kendi klasmanında 'fena değil' filmlerden, 6/10.


Filmin senaryosunu üç kişilik bir ekip yazmış. Bu filmle ikinci sinema filmi yönetmenliğini yapan David Mirkin, aslında -şu ünlü çizgi film- Simpsons'ın patronu, yapımcısı.. Senelerdir mizahın içinde çalışan Mirkin'in filminde mizah kullanımı bir de bu açıdan bakılınca bir rahatlama geliyor. Mizahı da güzel, eğlencesi de ayarında, bana izlemek istediğim oyuncuların güzel bir sunumu da yapılmış oldu; ben beğendim. Ayrıca Jennifer Love Hewitt gerçekten efsane seksi bir kadın. Bu filmde 21 yaşında olduğu da düşünülürse.. şimdiki yaşı ortaya çıktı eheh..

21.12.15