Karpuz Kabuğundan Gemiler Yapmak (2004)


Ne zaman sessiz sinema oynansa hep sorulur bu film, yalan mı? Bana mı hep öyle denk geliyor anlamadım ki. Karpuzu tarif edene hemen kabuğundan gemiler yaparım, şimdiye kadar yapmadıysanız da tavsiye ederim. Bir ara bir ortamda denk geldiğim bir sinemacı arkadaşa çok fazla film izlediğimden falan bahsetmiştim hatta Fetih 1453 (2012) fena bulmadığımı söyleyince bir köpürmüştü kendisi "Bir sürü para harcayıp kötü film yapmışlar, biz çok daha az bütçeyle çok daha iyi film yapmıştık" gibi bi'şey demişti. Hangi film diye sorduğumda Karpuz Kabuğundan Gemiler Yapmak (2004) demişti. Artık bu filme karşı bir önyargım vardı. Neyse işte denk geldim filme, izledim. Güzel çıktı hakikaten.


İki genç eleman var lise çağlarındalar, köyde yaşıyorlar, köye yakın bir kasabada biri berberin biri karpuzcunun çırağı, ikisi de sinemanın büyüsüne kapılmış. Bunlar kafaya koymuş filmci olacaklar; kasabadaki sinemada gördükleri, ellerinde bir kitap ve hayal güçleriyle sinema makinası yapıp sinemacının çöpünden topladıkları kopmuş filmleri birleştirip oynatıyorlar. Uğraşa uğraşa sonunda gerçeğinin basit bir taklidini yapmayı başarıyorlar da. Bir de tabii aşık oluyor o yaşta insan; ki o daha fena.


Bu iki gencin bazı diyalogları beni benden almayı bırakıp nerelere götürdü anlatsam inanmazsınız. Ama izleyin kesin çok tatlı muhabbetleri var. Filmin yönetmenliğini ve senaristliğini 2009'da kaybettiğimiz Ahmet Uluçay yapmış. Film Kütahya'da çekilmiş sanırım, Dondurmam Gaymak (2006) ağzı hakim filme. imdb.com puanı 7.6 ben de verdim 8. Filmin yapımcısı yazan Diloy Gülün'le tanışmış olabilirim, emin değilim; hatırlıyo gibiyim..

15.10.2012