Yabancı Damat (2004-07)


Taylan Biraderler'in çok fazla iyi işi var ama bu en iyilerinden. Aklıma düştü dün bi 10 bölüm indirdim izliyorum arada tekrardan, o kadar eğlenceli ki.
İlk ciddi yönetmenlikleri 2002 senesinde 19 bölümlük 'Beşik Kertmesi'ydi. Meltem Cumbul ve Olgun Şimşek'e Erdal Özyağcılar, İlker Aksum ve Ayşe Tolga eşlik ediyordu dizide. O da çok tatlı diziydi.

2004 kasımında başladılar Yabancı Damat'a. Nehir Erdoğan ve Özgür Çevik başrollerdeler. Erdal Özyağcılar, İlker Aksum, Zeki Alasya, Sumru Yavrucuk, Şinasi Yurtseven, Engin Akyürek ve Arif Erkin de kadrodaki diğer isimler. Yunan tarafında ise Mazlum Kiper, Ayla Karaca ve Tülin Oral var.


Antep'te baklavacılık yapan iki aile. Bir ailenin kızı Nazlı diğer ailenin oğlu Kadir ile sözlüdür ama Nazlı karar değiştirir ve evlenmek istemez. Ortalık karışır tabii; söz olur, elaleme ne deriz diye telaş yapar aileler. Nazlı evden kaçmak zorunda kalır, Bodrum'daki arkadaşı Zeynep'in (Nur Tüzün) yanına gider. Orada tanıştığı Yunanlı yakışıklı Niko'ya aşık olur. Yunanlıdan damat olur mu? Karışır ortalık. Nazlı'nın ailesi kabul etti diyelim, ya Niko'nun ailesi.. Başlarda telaş budur, o dertler ne dertlere dönüşür..


Ben kendim bizzat yalandan Antepli olarak çok seviyorum bu dizideki Antep şivesini. Oyuncular da çok başarılı ya, sanki gerçekten Antepliler.. İlker Aksum olsun, Sumru Yavrucuk olsun, tek tek şe'yapmiyim şimdi hepsi çok başarılı. Zamanında ailece izlerken de çok eğlenirdik..


Çekimleri Gaziantep, Bodrum, Yunanistan ve İstanbul'da yapılan 3 sezonluk dizi, 106 bölüm sürmüştü. Yunan ortakları da olan dizi iki ülke arasında ilişkileri düzenleyici görevi de görmüştür bir dönem. Gündemi takip eden bölümleri de vardır, Yunanistan-Türkiye futbol maçı olsun, başları sıkışınca Tayyip'e laf sokmalar olsun. Çok sık değil ama arada yaptılar yani.


Son bölümlere doğru iyice drama bağlamışlar gerçi, Nazlı'nın hastalığı falan. Son izlememde 25 bölüm izledikten sonra 100. bölüme sıçrama yaptım meraktan. Unutmuşum hep, böyle bir dram böyle bir kadronun elinden geçince tabii, yalnız izlediğimde çaktırmadan ağlıyorum.


05.09.13