Bachelorette (2012)


Hazır düğün mevsimi de açılmışken tam denk geldi bu film. Liseden arkadaş bir grup -tabii hala muhabbeti kesmeyen bir kısmı- arkadaşlarından birinin düğününe davet ediliyor; hem de nedime olarak. Bizde de var mı nedime acaba, ben hiç denk gelmedim, filmlerdeki nedimelerin görevi gelinin gönlünü hoş tutmak. Ufak tefek ayak işlerini falan halletmek. Düğünden bir gece önce yapılan eğlence pek başarılı olamıyor. Striptizci çocuğu ayarlayan nedime hanımlar biraz orospu yapıda olduklarından şişko gelini üzecek bazı olaylara sebep oluyorlar. Onlar bunlar:


Moraller bozulup, millet odasına çekilince bizimkiler biraz keyiflenmek için bilimum zevk verici maddeye düşüyorlar. Yazık kızın gelinliğini falan giyip eğleniyorlar kendi aralarında, kız şişko olduğu için iki kişi birden girebiliyorlar gelinliğe. Fotoğraf falan çektirmeye kal.... Gelinlik sen yırtıl, ortadan ikiye.. "Aman Allahım! Sıçtık." Ne yapsak da halletsek diye başlıyor aksiyon.


Erkek tarafında da liseden arkadaşlıklar hatta eski sevgililikler falan var. Çocuklar striptiz kulübe gidiyorlar falan, kızlar da gelinliği halletme umuduyla her yolu deniyorlar. Arada tabii sarhoş oluyorlar, biri hariç; grubu toparlayacak sağlam biri lazım ama yok yapamayacaklar.

Kötü film aslında ama o aksiyonuna kapıldım, bir de kızlar tatlı yani. Kirsten Dunst, Isla Fisher ve Lizzy Caplan. Gerçi bunlar da yaşlanıyor hep ya. Mesela Kirsten'ı biz nerede tanıdık Spider-Man (2002)'de, yirmi yaşındaydı ama şimdi otuzunu geçti; Lizzy de geçti otuzunu, o da yirmisinde falan dizilerle çıkış yapan bir hatundu. Isla zaten, iki çocuk annesi kırkına yakın.


Demem o ki yaşlanıyoruz, herkes yaşlanıyor. Arkadaşlarımız falan düğünlerine çağırıyorlar, abartıp çocuk yapan var. Gerçi düşününce babam benim yaşımdayken iki çocuğu vardı yani. Eskiden daha da erkendi bu işler. Çocukken de sevmezdim düğünleri şimdi de, zorla oynatmaya çalışırlar. Bir noktadan sonra millet pes edip kalkar ben bütün inadımla masada otururdum tek başıma. Geçen yine gittik düğüne hala aynıyım. Sevmiyorum abi düğün falan. Oynama zorunluluğu olmasa güzel toplantılar gerçi. Tamam evlenen adam için önemli bir gün, herkes orada olsun istiyor. Gidelim oturalım, muhabbet edelim, yemekliyse yemek yeriz. Ha isteyen de çıkar oynar, bana ne.


Neyse toparlıyorum. Leslye Headland'in kendi yazdığı tiyatro oyununu perdeye uyarlayıp yönetmesi sonucu ortaya çıkmış bir filmdir. imdb.com puanı 5,2 olan filmde erkek karakterleri Adam Scott, James Marsden ve Kyle Bornheimer oynarken şişko gelini oynama işi ise Bridesmaids (2011) filminde nedime rolüyle ünlenen Rebel Wilson'a düşmüş.

4 Eylül 13