Signs [2008]


Kısa film denilince bu klasiktir. Bir kısa film tavsiyesi istediğinde "Şunu izledin mi?" diye atlarım hemen. Yönetmen Patrick Hughes'un bundan önce iki kısası bundan sonra da iki uzunu var. Uzunlardan biri hali hazırda çekilmekte olan The Expendables 3 (2014).


Signs [2008], gayet sıkıcı bir yaşam süren Jason'ın, kalabalığın içinde yalnızlığını anlatıyor. Arkadaşı yok Jason'ın, sabah kalkıp işe gidiyor, sonra eve gelip yatıyor. Ama Jason, arkadaşsızlıktan ziyade direk sevgilisizliğine üzülüyor. Bir gün, çalıştığı binanın karşısındaki binada çalışan Stacey ile tanışıyor. Tanışma şekilleri çok ilginçtir.


Jason'ı Nick Russell oynarken Stacey rolünde Kestie Morassi'yi izliyoruz. Kestie'nin filmdeki sevimliliği dillere destan tabii. Film 12 dakika. Şimdi şurada durup, şehir yaşamının kaçınılmazı beton binaların insanların duygusunu sömürdüğü ortamlar olduğu, insanların buralarda yaşamaya bir şekilde mecbur bırakılarak falan diye sosyoekonomik açıdan filmi ele almaya hiç gerek yok bence. Tatlı filmdir, izleyin, kim ne mesaj istiyorsa da o mesajı çıkarsın kendine, sinemayı rahat bırakın :)


Kısa filmlerin değer görmeme olayını sorguladım geçen: Nasıl bir değer bekleniyor acaba? Kısa oldukları için vizyona giremeyip, salon seyircisini kaybediyorlar kafadan. Festivaller desen.. bak kaç senedir İstanbul'dayım bir kere festival filmi izleyemedim, yok dinine yandığımın bileti. Avrupa'da bir ara alakasız konseptli 8-10 kısa filmi arka arkaya makaralayıp gösteriyorlardı salonlarda diye biliyorum. Hala var mı onu bilmiyorum. Onun dışında bizde çeşitli topluluklar kafalarına göre konsept belirleyip kısa film izletmece yapıyorlar falan.

Bunların dışında internet var tabii, hak hukuk olaylarını bir tarafa bırakırsak seyirciyi en kolay yakalayabileceğin ama elinde tutamayacağın, yani filmi yapana geri dönüşü çok az olan bir ortam. Maddi olayları zaten geç, kaç kişi izlediği kısa film hakkında yönetmene yazara eleştiri maili atıyor, kaçı 'süper olmuş' ya da 'sk gibi olmuş' dışında yorum giriyor. Çok az bunlar. Bilmiyorum ya galiba sıkıntılar bunlar. Tabi sıkıntı mıdır bunlar onu da çok bilmiyorum. Benim için önemli şeyler demek ki.


08.07.13