Sessiz Gece [2010]


Vimeo'da filmi izlemek için girdiğim sayfada '+18' ve 'ağır küfür içerir' gibi teşvik edici uyarılar karşılıyor önce. Yazan yöneten Erkan Uzdur; baktım bir kaç kısa filmi daha var. Sessiz Gece [2010], görüntüler itibariyle kötü ama senaryosunu beğendiğim bir film oldu. Tavsiye eder miyim? Ederim herhalde.


Bir arkadaşım önerdi filmi, Oğuzhan Uğur ünlü olmadan önce oynamış dedi. Oğuzhan Uğur'u tanımıyorum ama ses etmedim. İzledim. Ama artık Erkan Uzdur'u tanıyorum, diyaloglarını beğendiğim, filminde oyuncuya -istemeden de olsa- memelerini gösterten, filminde Sinan Pekinton'un oynadığı kısa filmci bir arkadaş. İsmail Demirci ve Enver Akoğlu da filmde yer alan isimlerden. Belli ki güzel bir oyuncu çevresi var arkadaşın. Bunlar güzel şeyler hep.


21 dakikalık filmde, üç arkadaş, harabe bir yerde, arkadaşlarından birinin ölmesi üzerine ne yapacaklarını bilemezler, başka bir arkadaşlarını ararlar, o da başka bir arkadaşını. Sonra biri dayısını arar bu durumdan kurtulabilmek için.

Filmin en sevdiğim detaylarından biri de jeneriğin kırmızı zemin üzerinden akması. Müthiş yenilik bence, çok hoşuma gitti.
Otelde iken de dayı gittikten sonra hatunun gelip kamerayı kapatması bence kötü detay olmuş. Hikayeyi kötü etkiliyor..


http://vimeo.com/13978421 ahanda film. yalnız dikkat, harbi aşırı küfür içeriyor hikaye gereği.

18.07.13