Alala [2011]


01:53'teki geçiş, 07:33'te aynadaki görüntünün gerçek görüntüyle uyumsuzluğu ve 09:30'daki final sahnesi filmde en beğendiğim teknik detaylar. Ancak hikaye ve oyunculuk da başka bir güzel. Başak Daşman'a selamlar, saygılar..

Damla Sönmez filmografisinde denk geldiğim filmi, Korkuluk (2011)'tan sonra izledim. İster istemez karşılaştırma telaşına girdim ve bu film onu epey ezdi. Tamam klasman falan farklı olabilir, "Ne diye karşılaştırıyosun be adam" da denebilir ama ben ettim siz etmeyin en iyisi.


Psikolojik sıkıntıları olan, hadi daha açık konuşalım bildiğin deli olan bir abla, kardeşiyle beraber yaşıyor - yaşamak denirse buna. Bence denmez, onca da denmez, çünkü 'farkında olan' normal bir insana bile hayat bu kadar zorken 'farkında olan' bir deli..

Filmin adı Alala'yı ben 'Allah Allah' ikilemesinin kısaltması olarak kabul ediyorum ve bu buluşumla çok eğleniyorum. Filmi izlemek ve yönetmen Baturay Tavkul'un diğer işlerine göz atmak isterseniz vimeo hesabına bakabilirsiniz..

Jenerik de çok güzel duruyor bakınız..


22.07.13