Crisis in Six Scenes (2016)


Haberi ilk duyduğumda aşırı heyecanlandım, Woody Allen dizi yapıyor diye. Normalde hayatta girişmeyeceği iş ama "İyi para teklif ettiler, hayır diyemedim" diyor. Zaten sonra formatına bakınca çok da dizi gibi olmadığı görülüyor. 25 dakikalık 6 bölümden oluşan mini dizi. Yani bildiğin bir buçuk sinema filmi hacminde. 2013 itibariyle 'yeni nesil dizi' sektörüne dahil olan Amazon'un yapımcılığında. Yazan yöneten ve telaşlı telaşlı oynayan Woody Allen.


Reklam yazarı Sidney J. Munsinger ve çift terapisti karısı Kay, mütevazı hayatlarını komşuları ve arkadaşlarıyla geçiren yaşlı bir çifttir. Hala çalışıyo olmalarına şaşırırsınız, bildiğin yaşlılar. Yıllarca da çalışmışlar, sırf şu anki hayatlarını bu standartta yaşayabilmek için. (Bunlar hep alt metin aslında) Sonra bir haber görürler; güzel bir kız olan uzak akrabaları Lennie, kanun kaçağıdır, sürekli eylemler yapan bir komünist olmuştur. Bir gece Lennie, Munsinger çiftinin evine sığınmaya gelir. Onu polise veremezler çünkü aileden biridir ama -özellikle Sidney- başları derde girsin istemez. Üstelik Lennie çok iştahlı bir kızdır ve Sidney'nin kendi için ayırdığı her şeyi yer.

Munsingerların bir misafiri daha vardır o sırada, bir arkadaşlarının oğlu; evlenmek üzere hazırlıklar yapan, işini oturtmaya çalışan Alan. Lennie, sığındığı süre boyunca güzelliği ve ateşli fikirleriyle, başta Alan olmak üzere Kay ve gün arkadaşlarını komünist yapar. Sidney istemez ama mecburen işlerin içindedir. Ve Lennie bunun için çok uğraşmaz, sadece bir şeyler yer ve muhabbet eder. Bu arada Alan ilk bombasını yapmada başarısız olacaktır.


Ben ilk defa Woody Allen'dan bu kadar net siyasi eleştiri gördüm. Şimdiye kadar komünist/kapitalist karakterleri tabii ki oldu ama ilk defa bu derece siyasi bir başrol izledik galiba. Gerçi Bananas (1971) zamanında. Neyse, çok başarılı ve anlattığı kadar gösterdiği detaylar da değerli, televizyon işi diye salmamış yani.

Lennie karakteriyle aç komünisti oynayan Miley Cyrus; evet Wrecking Ball Girl, iyi oyuncu öyle demeyin, yıllarca Hannah Montana diye bi tipi oynamadı mı bu?! (Çok doğru tercih bence, gençlere Woody Allen'a Giriş I için ikna edici uygulama) Alan'ın nişanlısını oynayan Rachel Brosnahan da çok güzel kız, House of Cards (2012- )'taki Rachel Posner'dı. İzleyenler Doug'ınkiydi deyince bilir. 

Çok tatlı iş olmuş bence, çok eğlendim izlerken. Ama 30 Eylül 2016'da gösterilen diziyi ben aylarca aradım, bakmadığım dizi sitesi kalmadı, çok sonra buldum. Dün işte. Bulunca da indirdim hemen, dizi sitesi bu kapanıverir belki izlerken diye. Yani bulamayan ve çok izlemek isteyen olursa gelsin bana, wetransfer'le falan ulaştırırım bi şekil. Keşke bunu yeniden kesip biçip sinema filmi yapsalar da daha çok kişiye ulaşsa. Gerçi emin değilim, sinema filmi mi dizi mi daha fazla izleniyor acaba?

190117