Nebraska (2013)


Oscar adayları açıklandığında hiç merak etmediğim birkaç filmden biriydi: 2. Geleneksel Oscar Adayları ve Kehanetlerim..
6 dalda ödüle aday gösterildi. Ne anlattığı, kimin oynadığı, kimin çektiği hakkında en ufak bi fikrim olmaksızın ısınamadım filme. İçgüdü. Önyargı.. Ne dersen.. Sonra ne olduysa, bir grup film indirirken araya kaynadı, indirdim. Demin de -asıl izlemek istediğim film çalışmayınca- izlemek zorunda kalma fırsatı buldum.


Bi başladı siyah-beyaz.. İyice kıllandım.. Senaryo: Bob Nelson, Yönetmen: Alexander Payne.. (Yönetmenin adı tanıdık gibi, hemen baktım; The Descendants (2011)'ı yönetmiş.. Sevmiştim diye hatırlıyorum.) Biraz buhranlı bir hikaye, kadronun geneli yaşlı artı genç kızlar da şişman.. Film ilk yarısıyla seyircinin beklentilerini düşürerek, ikinci yarıda çok güzel bi şey izlettiğini sandırıyor. Ben yemedim; ancak sonlara doğru hikaye bir dikeliyor inceden, ben burdayım diyor..

Bir 'hayırlı evlat' hikayesi.. Karı dırdırından bıkmış, yılların alkolikliği, yaşlılığın da etkisiyle biraz saf hareket eden Woody, bi dergi aboneliğinden çekilişle 1 milyon dolar kazandığını sanıyor. Bi şekil Nebraska'ya gidip, parayı almayı kafaya koymuş. Karısı ve iki oğlu, adama gerçeği anlatmaya çalışıyorlar.. Adam inatçı. En sonunda oğlu "Tamam," diyor "ben götürecem ama seni, gözümün önünde olacaksın" diyor.. Bundan sonra işte güzel bi baba-oğul teması işleniyor.


Bence karakterler gayet başarılı çizilmiş, oyuncular baya iyi, tekniği de başarılı ama işte 'en iyi film'lik bi şey yok tabii ki.. Babayı Bruce Dern oynarken, oğlu rolünde ise Will Forte'yi izliyoruz.. Önyargılarımı güzelce kaldıran bu filme 7/10 verdim. İzlenecekler listenize ekleyebilirsiniz yani.. Gerçi altı adaylığın biri bile heykel kazananlar arasında değil ama olsun..

Sıralı Tam Liste: Oscar 2014

30.03.2014