Dağ (2012)


"Bildiğiniz bütün asker filmlerini unutun!" falan diye haberler yapılmış film hakkında internette.. İnternet böyle, istediğin şeyi istediğin kadar övüp, istediğin kadar yerebiliyosun.. Moralsizin biri "..bir enterla her şey bitmiyor." diye atarlanmıştı bana bi ara mesela.. Ben de bazen gereksiz abartabiliyorum. Ama izledim yine de. Çok da abartı gelmedi sonra.. Baya iyi film yani..


Komik videolar montajlayarak meşhur olan ama aslen davulcu olan ve remiksler yapan educatedear lakaplı Boğaç Soydemir'in bir röportajında bahsi geçmesi üzerine izledim filmi. Edu, filmin efektlerinde çalışmış.. Dağ (2012)'ı yazan-yöneten Alper Çağlar, daha önce Bahadır Boysal'ın çizgi romanından Büşra (2010)'yı uyarlamış. ÇağlarArts Entertainment diye bir şirket kurup, sıradışı uzun metraj filmler yapacaklarını müjdelediler kendileri.

Kısa film yapacaklarmış da uzun olmuş gibi duran, o rahatlıkta, o genişlikte film olmuş Dağ (2012). Kısa filmlerdeki özgürlüğü geçenlerde yazmıştım yine. Amatör ruhla profesyonel iş yapmak. Sanıldığının aksine çok iyi bir şey bu. Yani ben filmi izlerken, ilgiyle izledim. Sıkılmadım. Acaba nasıl anlatacak daha diye baktım ekrana boyuna. Sürprizli işler oluyo bunlar.


Film, bi kısa dönem çavuşla upuzun dönem bi erin başına gelenleri anlatıyor. Kısa dönem olan, İstanbul Çocuğu, zengin, ama bedelli yapmayı gururuna yedirememiş, körün taşı gibi terör bölgesi çıkmış şansına da. Uzun dönem olan, arıza, sevdiği kız buna yüz vermemiş bi Angara Bebesi.. Bitmeyen bi askerlik. Dağda telsiz vericisi bozulmuş, bi yüzbaşı, bi başçavuş, bi çavuş ve bi er görev için çıkıyolar yola. Teröristlerle karşılaşıyolar, destek istiyolar, destek de çatışmada, bi patırtı kopuyo, iki rütbeli şehit oluyo. Bizimkiler hayatta kalmak için hem teröristlere, hem birbirlerine direniyolar.


Güzel hikaye, güzel görsellerle çok tarz bi şekilde anlatılmış. Filmin dağda geçen kısımları çok iyiyken, geçmişe dönülen ve iki askerin, askere gelmeden önceki hayatlarından kesitler sunulan kısımlar kısa film izleniyor hissi yaratıyor. Ha, kötü müydü, hayır.. İyi miydi, o da hayır! Aynı mantıkla daha güzel görseller olsaydı belki o 'öncesi' görüntüler daha kaliteli halde servis edilseydi, tam olurdu zaten. Flashback demiycem diye ne kastım be. Neyse, güzel film işte baya, üstüne konuşup yazdık bi de..

Oyuncular: Çağlar Ertuğrul, Ufuk Bayraktar, Fırat Doğruoğlu, Mesut Akusta, Cengiz Coşkun ve Gözde Mutluer.. Yönetmen Alper Çağlar da yeni filmi Panzehir (2014) için çalışmalara başlamış. Merakla bekliyorum.

31.03.14