300 (2006)


Bu filmi 2.093.317 kere izlemişimdir herhalde. Sktir lan nereye izliyom o kadar: 117 dk film, o kadar izlemiş olsam 244.918.089 dk eder o da bölü 60 bölü 24 bölü 365'den 465 yıl yapar. Yani o kadar izlemedim filmi o sayı ilk üç günde filmi Türkiye'de izleyenlerden kazanılan paranın TL cinsinden değeri.

Ama cidden baya izledim bu filmi, 5-6 kere falan baya olur bence. Frank Miller ve Lynn Varley'nin çizgi romanının Gordon, Jhonstad ve Snyder tarafından senaryolaşıp Snyder yönetiminde filme çekilmiş. Zack Snyder, Dawn of the Dead (2004)'deki başarısı ile 300'ü çekebileceğini göstermiş yapımcılara.


Doğan her erkek çocuk savaşçı olarak yetiştiriliyordu Sparta'da. Çok zor eğitimlere maruz kalan çocuklar hayatta kalırlarsa zaten kendiliğinden savaşçı oluyor. O sıralar -yalnız zaman belirtilmiyor İran'ın Pers olduğu dönemler- bütün dünyaya hakim olmaya çalışan Pers kralı Xerxes, bir tek Sparta kralı Leonidas'a diz çöktüremiyor. Sparta'nın yöneticilerine, büyücülerine, tanrılarına bile para yediriyor ama Kral Leonidas onurlu bir adam olarak yanına aldığı 300 korumasıyla koca Pers İmparatorluğu'na kafa tutuyor. Ha ölmüyor mu ölüyor, ama şerefiyle ölüyor..


Leonidas'ı tanıtmaya gerek duymadığım Gerard Butler oynuyor. Leonidas'ın karısı Kraliçe Gorgo'yu ise Lena Headey. Dur onu tanıtalım, Game of Thrones'da ki Cersei Lannister, hani piç Joffrey'nin annesi. Bir de bahsetmek istediğim Rodrigo Santoro var, Xerxes'i oynayan. Allahım o nasıl makyaj. Ya da neden o adam yani. Böyle bir rol vardır. Toplarsın oyuncuları bakarsın hangisi o role uyuyor diye. Ulan oyuncu diye seçtiğiniz adamla karakter diye yarattığınız adamın alakası yok. Madem o kadar makyaj yapacaktınız ben oynasaydım..


Ben ilk izlediğimde falan o kambura takılmıştım mesela. Hani çürükler ayrılıyordu. Hani sadece savaşçı olabilecek çocukların yaşamasına izin verilip eğitiliyordu. Bu ne ayak diyordum. Dikkatli izleyenler falan fark etmiştir, kambur hayat hikayesini anlatırken: "Ben yamuk doğunca annem korumak için beni de alıp kaçmış, Sparta'dan uzakta büyüdüm ama hep babam gibi Spartalı savaşçı olmak istedim." diyor. Atlamışım ilk izlediğimde..


Muhteşem savaş sahneleri, kaslı kaslı adamlar ve çizgi romandan perdeye bu kadar güzel taşınmış sahneler görmek istiyorsanız ve daha izlemediyseniz mutlaka izleyiniz, izlediyseniz de bir daha izleyiniz. Devam filmi için hazırlıklar tamam..

Zack Snyder'in senaryo ekibinde olduğu 300: Rise of the Empire (2014)'ı Noam Murro yönetiyor. Murro, Ellen Page'li Smart People (2008)'ın yönetmeni.

27.04.2013