Bir Zamanlar Osmanlı: Kıyam (2012)


TRT, Osmanlı dönemi dizileri furyasına ortak oluyor ve zor bir işe girişiyor. Bir Zamanlar Osmanlı: Kıyam, 18. yy ortalarına doğru baş gösteren Patrona Halil İsyanı'nı ve beraberinde Osmanlı'da Lale Devri'nin sonunun gelmesini anlatıyor. Bu arada ben merak ettim baktım, siz de merak ettiyseniz diye; kıyam, isyan demekmiş.. 'Patrona' da isyancı Halil'in lakabı, amiral gibi komutan gibi bir ünvanmış..

Güzel dizi ama ne de olsa yerli dizi işte, reklamsız 90 dakika..


Dizinin yönetmenliğini, daha önce reklam filmleri yönetmiş Altan Dönmez üstlenmiş. Senaryo için bir yazar grubu toplanmış, kadro bir de tarihçilerle desteklenmiş. Oyuncu kadrosu da hiç fena değil: Aslı Tandoğan, Cemal Hünal, Türkan Şoray, Fırat Tanış, Öykü Çelik, Hazım Körmükçü ve Tolga Karel.. Baya sağlam kadro di mi?!



Zaten dizi daha yayınlanmaya başlamadan Yunan ve Araplara büyük paraya satılmış..

Ben ilk 5-6 bölümünü izleyebildim, sonra boka sardı bıraktım.. Bir süre sonra kadroya Özcan Deniz falan da girmiş zaten, iyice çekilmez olmuş dizi.. 20. bölümde yayından kalkmış..


Ama STV bonservisi elinde olan diziyi almış ve ne yapmış.. Af edersin götüne sokmuş.. TRT'de izlenmeyen dizi STV'de izlenir mi?! Osmanlı'da Derin Devlet adıyla 13 bölüm de orada oynamış -kadronun çoğu değişerek tabii- sonra o da bitmiş..

22.04.12 güncelleme 12.01.14