The Invention of Lying (2009)


"Of çok güldüm, aah hah hahaah" dedirten bir film, henüz izlemediyseniz hemen izleyiniz. Koşun koşun hadi!.. Tamam izlemeyenler izlesin diye biraz abarttım ama güzel film işte. İlk izlediğim zamanı hatırlıyorum da.. Ne günlerdi?! Sonrasında pek çok kez izledim ben bu filmi televizyonda falan da denk geldim ama Türkçe dublaj hali o kadar keyif vermemişti mesela, mümkünse orijinal diliyle izleyin, hatta yapabiliyorsanız altyazısız izleyin, ben öyle yapıyorum.


Dilin kemiği yok tabii, at anasını satayım. İyi de ne zamandan beri yok, hiç mi yoktu bu kemik. İşte onu anlatıyor başrol Ricky Gervais; Matthew Robinson'la beraber yazıp yönettiği filmde. Diyor ki: "Çok kötü bir zamandan geçiyordum. Kiramı ödeyebileceğimi sanmıyordum, bankada az bir param vardı. Yine de hepsini çekmek için gittim. Tam o sırada sistem dondu. Gişedeki kız, 'hesabınızı göremiyorum, siz söyleyin ne kadar varsa hesabınızda çıkarıp vereyim' dedi. İşte o an olmayan bi şey söyledim, ne olduğunu bilmiyorum. Hesabımda olmayan bir miktarı söyledim. Bunu nasıl yapabildim bilmiyorum. Bankadan tam da kiram kadar olan parayla çıktığımda fark ettim. Olmayan bi şeyi söylemeyi icat etmiştim."

"Yazık lan!" diyorsunuz izlerken, 'yalan' diyemiyor salakçık. Ve böyle başlamış yalanlar. Ondan önce herkes birbirine "Günaydın, bu sabah çok bitkin görünüyorsun, hemen yanından uzaklaşmak istiyorum!" ya da "Bu akşam seninle yemeğe çıktım ama sadece daha iyi bir planım olmadığı için, seninle yatmayı düşünmüyorum, yemeği de sana ısmarlatıcam!" gibi dobracılık oynuyorlarmış.


Bir film şirketinde işe yaramaz senaryolar üzerine çalışan kahramanımızın da çok ilginç bir hikayesi var. Bence kaçırmayın, çok eğlenceli.. Ricky Gervais'i ben nedense Jimmy Kimmel gibi talk-show'cu falan sanıyordum, değilmiş galiba. Hafiften bir şişman sempatikliğine sahip ama kesinlikle samimiyetsiz bir yüz ifadesi var. Bir tek bu filminde sevdim onu, hatta şu sakallı haliyle. Onun haricinde kadro şu şekil: Jennifer Garner, Jonah Hill, Louis C.K., Tina Fey, Rob Lowe ve Stephanie March. Peki neden bu filmi şimdi yazmak geldi aklıma, çünkü birazdan Hz. Musa temalı bir film izliycem, Musa deyince bu film geliyor aklıma da ondan, öyle yazayım dedim sonra da. Burada da bir The Man from Earth (2007) vakası var! Bence etkilenmiş..

13 mart 2018